سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن محرمانه

هشدار بابت برخی جلسات مذهبی زنانه

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: متاسفانه امروز در برخی جلسات بانوان افرادی از احساسات و عقاید مذهبی بانوان سوءاستفاده کرده و با القائات افکار مسموم، نحله انحرافی خود را ترویج می‌کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مقتدایی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: وقتی آمار فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران را مرور می‌کنیم قلب مان شاد می‌شود، زیرا ما این شرایط را با شرایط رژیم سابق مقایسه می‌کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در رژیم سابق چنین مسایلی در کشور نبود و معدود افرادی هم در این زمینه فعالیت می‌کردند به شکل کاملا فردی و محدود بود؛ مثلا در اصفهان بانو مجتهده امین در مکتب توحید چند شاگرد داشت و در برخی شهرهای دیگر هم افرادی بودند که فعالیت می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: نَفس قدسی و امر روحانی امام راحل بود که باعث این همه شکوفایی در جامعه زنان ایران شد؛ ایشان با بلند نظری و حکمتی که به آن شهره بوده و خواهند بود، امر به ایجاد مدارس علمیه سراسری خواهران کردند.

وی ادامه داد: امام راحل با فرمان ایجاد جامعة الزهرا(س) بانی جریانی عظیم در کشور و قطعا در جهان اسلام شدند تا موج عظیمی از جمعیت بانوان کشور در این عرصه حضور یابند و به انتشار معارف الهی اقدام کنند.

مقتدایی یادآور شد: طلاب خواهر باید قدر این دوره و حمایت‌های نظام اسلامی از این مراکز را بدانند؛ زیرا در هیچ دوره‌ای چنین فراغتی برای زنان ایجاد نشده بود.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: طلاب خواهر باید بدانند که با هر قدمی که به سمت کلاس‌های درس بر می‌دارند، کوه‌های عظیمی از پاداش الهی به سمت آنها سرازیر می‌شود، به همین دلیل باید دو هدف عمده را در تحصیل خود مدنظر قرار دهند؛ نخست این که درس بخوانند.

مقتدایی ادامه داد: خواهران طلبه با جدیت در درس و بحث می‌توانند عالمه شوند و در تربیت فرزندان و اداره خانواده تاثیرگذار بوده و یک شاخص و الگو برای اطرافیان خود باشید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: رسالت دیگر بانوان طلبه، تبلیغ است؛ آنان می‌توانند چراغ تبلیغ دین را در دست گرفته و به جامعه خود نورانیت ببخشند؛ به خصوص امروز که جامعه ما آماج شبهات دشمن از کانال‌ها و سایت‌ها و مجالس و محافل شده است.

وی با اشاره به این‌که «متاسفانه امروز در برخی جلسات بانوان افرادی از احساسات و عقاید مذهبی بانوان سوءاستفاده کرده و با القائات افکار مسموم، نحله انحرافی خود را ترویج می‌کنند» گفت: آنها با مرید سازی و مریدپردازی برای خود دستگاهی می‌سازند تا به مقاصد شوم برسند، در این زمینه طلاب خواهر وظیفه بسیار سنگینی برای مقابله با آنها دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: هدف دیگر طلاب خواهر باید تدریس و آموزش باشد، زیرا کسی که علم خود را به دیگران آموزش می‌دهد تا زمانی که آن علم از طریق شاگردانش به دیگران برسد، از این جریان منتفع شده و کوهی از پاداش در پرونده او قرار داده می‌شود.

مقتدایی با ذکر این مطلب که «اساتید حوزه باید طلاب را مثل فرزندانشان با دلسوزی آموزش دهند» گفت: اساتید خواهر باید حس مادرانه به شاگردان خود داشته باشند تا نتیجه درس به شکوفایی آنها از نظر علمی، اخلاقی و تهذیبی بیانجامد؛ طلاب و اساتید باید با عشق و شور و شوق و اشتیاق در کلاس‌ها حاضر شوند؛ زیرا این همه باب نعمت الهی به سوی آنها باز شده است.


سبد کالای ماه رمضان چه شد؟

حدود یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان بود که علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع بسته‌های امنیت غذایی قبل از ماه رمضان خبر داد و تنها چند روز بعد از صحبت وی، معاون اول رئیس‌جمهور دستور‌العمل اقلام بسته حمایت غذایی را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش تسنیم، ربیعی در اطلاع‌رسانی خود مبنی بر توزیع بسته امنیت غذایی قبل از ماه مبارک رمضان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به نزدیک‌شدن ماه مبارک رمضان، این بسته‌های حمایتی قبل از ماه رمضان در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد که قطعاً میان خانواده‌هایی که نیازمند باشند این بسته‌ها توزیع خواهد شد.

مطابق با دستورالعمل ابلاغ‌شده از سوی معاون اول رئیس‌جمهور برای اقلام بسته حمایتی غذایی، قرار است این بسته بین 5/7 میلیون نفر مشمول کمیته امداد و بهزیستی توزیع شود و کمترین ارزش و اعتبار این سبد 30 هزار تومان برای یک نفر و بیشترین اعتبار آن 120 هزار تومان برای خانواده‌های 2 نفر به بالا است که این افراد با کسر 20 درصد از ارزش ریالی بسته حمایتی می‌توانند پول نقد دریافت کنند. وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توزیع بسته حمایتی دولت در سال 93 در زمینه اجرا، تامین کالا، تعیین جامعه هدف و توزیع است.

 بر اساس این دستورالعمل، بسته حمایت غذایی در سال 1393 به مستمری‌بگیران و پشت‌نوبتی‌های سازمان‌های حمایتی (کمیته امداد امام خمینی وسازمان بهزیستی) تعلق می‌گیرد که با ضوابط تعیین‌شده از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (مانند نوع خدمات دریافتی از سازمان‌های حمایتی، رتبه‌بندی استحقاق افراد و خانوارها براساس شاخص‌های موجود در سازمان‌ها) حائز شرایط برای دریافت بسته حمایت غذایی تشخیص داده می‌شوند.

همچنین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پیش از ماه مبارک به همه دستگاه‌های اقتصادی مسؤول تنظیم بازار دستور داد تا شرایطی را فراهم کنند که کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، به وفور در اختیار آنها قرار گیرد و کمبودی در این میان احساس نشود.

 با وجود صحبت‌های رئیس‌جمهور و وزیرکار، انتظار می‌رفت این سبد حداقل بین خانواده‌های جامعه هدف که قشر نیازمند جامعه هستند توزیع شود اما در حالی که اکنون حدود 4 روز از ماه مبارک رمضان می‌گذرد خبری از توزیع سبد امنیت غذایی نیست.


دور تازه خشونتها بر علیه مسلمانان میانمار

در دوره تازه خشونت‌ها بر علیه مسلمانان میانمار، بودایی‌های تندرو امشب با سلاح سرد به مغازه‌ها و منازل این اقلیت قومی حمله کردند.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، در شهر ماندالای میانمار دومین شهر بزرگ این کشور صدها نفر از بوداییهای تندرو با چوب و چماق به مغازه ها و منازل مسلمانان روهینگیا حمله کردند.

بوداییها طی روزهای گذشته دور تازه خشونت ها علیه مسلمانان را آغاز کرده‌اند.

از ژوئن 2011 بوداییهای تندرو با حمایت نیروهای امنیتی و دولت این کشور به سرکوب گسترده مسلمانان میانمار که در غرب این کشور ساکن هستند دست زده اند که منجر به کشته شدن صدها نفر و آواره شدن بیش از 200 هزار نفر منجر شده است


مسلمانان امسال چند ساعت روزه میگیرند؟

بر اساس محاسبات نجومی، امسال با فرارسیدن فصل تابستان به نیمه شمالی کره زمین و زمستان در نیمه جنوبی، تعداد ساعات روزه در ماه مبارک رمضان در کشورهای دنیا تفاوت زیادی با یکدیگر دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ طبق محاسبات نجومی، مسلمانان اروپا امسال بیشترین ساعات روزه را دارند. تعدادساعات روزه در دانمارک به 21 ساعت می رسد ( که فصل تابستان در نیمه شمالی کره زمین است ) در حالیکه ساعات روزه داری مسلمانان در آرژانتین کمترین ساعات در بین کشورها است و تنها 9 ساعت و30 دقیقه است ( فصل زمستان در نیمه جنوبی کره زمین است)
 
تعداد ساعات روزه در قاره آفریقا بین 10 ساعت و نیم تا 16 ساعت و سی دقیقه است. مسلمانان در آفریقای جنوبی 10 ساعت و نیم روزه می گیرند، و مردم الجزایر، لیبی، مراکش و سودان 14 ساعت و در تونس 15 ساعت و در مصر 16 ساعت و 30 دقیقه روزه می گیرند.
 
مسلمانان استرالیا هم 10 ساعت روزه هستند در حالیکه در آسیا مسلمانان سنگاپور، هند، پاکستان و مالزی 12 ساعت روزه می گیرند.
 
در این بین مردم ایران بیشترین ساعات را در قاره آسیا روزه می گیرند، یعنی حدود 16 ساعت و 40 دقیقه .
 
در قاره آسیا عراق و سوریه و کویت و اردن 14 ساعت، قطر 14 ساعت و 40 دقیقه، یمن14 ساعت 50 دقیقه، سپس امارات 14 ساعت 51 دقیقه و فلسطین و لبنان و بحرین و عربستان 15 ساعت و بالاخره ایران با حدود 16 ساعت و 40 دقیقه، مدت روزه داری است.
 
هر چه به سمت قاره اروپا پیش می رویم به تعداد ساعات اضافه می شود تا اینکه در دانمارک به 21 ساعت می رسد که بیشترین ساعات روزه داری در بین کشورهای دنیا است. سپس در سوئد و نروژ و ایسلند 20 ساعت است و در هلند و بلژیک 18 ساعت و نیم و در اسپانیا 17 ساعت و نیم و در ترکیه 17 ساعت و در انگلستان و آلمان 16 ساعت و نیم و در ایتالیا و فرانسه 16 ساعت. 
 
در قاره آمریکای شمالی مسلمانان در آمریکا 15 ساعت روزه می گیرند و در مکزیک 13 ساعت و بیست دقیقه.
 
مسلمانان آرژانتین هم 9 ساعت روزه می گیرند و این کمترین ساعت روزه در دنیا است.
 
این تفاوت در ساعات روزه به ویژه در کشورهایی که روزها بسیار طولانی است، بحثی فقهی را بوجود آورده که هر سال تکرار می شود.
 
" علی جمعه" مفتی سابق مصر در سال 2009 فتوا داد هنگامی که ساعات روزه بیش از 18 ساعت باشد جایر است که در کشورهای غربی مسلمانان به وقت مکه مکرمه افطار کنند.
 
شیخ "محمود عاشور" عضو مجمع تحقیقات اسلامی، با این فتوا موافق بود و در اظهاراتی شرایط افطار به وقت مکه مکرمه را مشخص کرد. وی گفت، وقتی می توان به وقت مکه مکرمه افطار کرد که مکه مکرمه نزدیک ترین محل نسبت به محل زندگی مسلمانان باشد، در غیر این صورت باید به وقت نزدیک ترین کشور اسلامی که در آن زندگی می کنند روزه بگیرند و افطار کنند.
 
اما برخی علما با این فتواها مخالفت کردند. بر اساس نظر آنها این طلوع فجر و غروب خورشید است که به ترتیب تعیین کننده زمان آغاز روزه و زمان افطار است.
 
در همین راستا "احمد عبدالرحیم السایح" استاد دانشکده اصول دین در دانشگاه الازهر، گفت: بر اساس نظر فقها، مسلمانان در کشورهای غربی که روزشان طولانی است نمی توانند به وقت مکه مکرمه روزه بگیرند یا افطار کنند، بلکه تنها می توانند به وقت نزدیک ترین کشور اسلامی روزه بگیرند یا افطار کنند. 


توصیههای مهم به روزهداران

متخصص تغذیه به لزوم تامین آب و ویتامین ها مورد نیاز بدن در طول ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای بلند و البته گرم تابستان، داشتن برنامه غذایی صحیح برای روزه داران اهمیتی ویژه دارد چراکه روزه داران می توانند با رعایت اصول تغذیه سالم درطول یک ماه عبادت از سلامت جسمی نیز برخوردار باشند.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در باره اصول تغذیه سالم در ماه رمضان به سندروم دامپینگ اشاره کرد و افزود:در سندروم دامپینگ به دنبال ورود مقادیر زیاد کالری، قند خون به سرعت بالا رفته و به دنبال آن بدن برای مقابله با این اتفاق انسولین بیشتری را ترشح می کند که این واکنش موجب افت سریع قندخون و بروز علایمی مانند بی حالی،خواب آلودگی و تشدید گرسنگی می شود.

دکتر محمد هاشمی افزود:این اتفاقی برای کسانی که غذاهای پرچرب را به عنوان وعده سحری خود انتخاب می کنند در طی ساعات میانی روز رخ می دهد.

وی ادامه داد:نیاز غذایی بدن انسان برای ادامه حیات و سلامت باید با توجه به سن، جنس، وضعیت تن سنجی، میزان فعالیت بدنی و شرایط خاص هر فرد از نظر بیماری های مبتلا تامین شود.

این متخصص تغذیه به وعده سحری به عنوان مهمترین وعده اصلی غذایی ماه رمضان اشاره کرد و افزود:وعده سحری را نباید حذف کرد و به عنوان وعده غذایی ناهار باید لحاظ شود.

وی توصیه کرد:بهتر است مصرف سبزیجات،کاهو، سالاد و میوه ها در این وعده گنجاند شود، زیرا میوه و سبزی می تواند در روزهای طولانی و گرم تابستان در کاهش تشنگی بسیار موثر باشد.

هاشمی با بیان اینکه بسیاری از افراد فکر می کنند استفاده از غذاهای پرکالری و چرب می تواند به تحمل آنها در مقابل گرسنگی روزه داری کمک کند، گفت:مصرف غذاهای پرچرب، شیرین و سرخ کرده باعث تشنگی زیاد در طول روز می شود.

وی در باره وعده افطاری نیز گفت:نان و پنیر یا سوپ سبک به همراه یک نوشیدنی گرم یا ولرم با خرما بهترین گزینه برای وعده افطار است.

به گفته وی نوشیدن زیاد آب یا مصرف مواد قندی ساده مانند زولبیا و بامیه در وعده افطار سبب بروز سوء هاضمه و سندروم دامپینگ می شود.

هاشمی با اشاره به رعایت فاصله زمانی 2 ساعت بین افطار و شام،گفت:پرخوری در وعده شام باعث مشکلات گوارشی و همچنین افزایش وزن پس از ماه رمضان می شود.

متخصص تغذیه به لزوم تامین آب و ویتامین ها مورد نیاز بدن در طول ماه مبارک رمضان تاکید کرد و ادامه داد: مصرف میوه پس از شام تا وعده سحر می تواند نیازهای تغذیه ای و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند.

وی توصیه کرد:نوشیدن مقدار زیاد آب در وعده سحر به رفع تشنگی در طی روز کمکی نمی کند و می تواند مشکلات گوارشی برای افراد ایجاد کند.


زنهایی که امام جماعت میشوند

روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشت: امامت نمازهای جماعت بانوان توسط بانوان در مساجد استان «های نان» چین به امری عادی تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: «بانوان مسلمانی که در کسوت امام جماعت مساجد فعالیت می‌کنند، علاوه بر امامت نمازهای بانوان مسلمان، به آموزش احکام و اعتقادات اسلامی در مساجد نیز می‌پردازند.

«گی شایزیا» از بانوان مسلمانی که امامت جماعت‌ بانوان را در یکی از مساجد چین بر عهده دارد، می‌گوید: هنگامی که همه نمازگزاران زن هستند، در کشور چین مشکلی برای امامت نماز توسط بانوان وجود ندارد.

هر چند بنا بر آمارهای رسمی حدود 20 میلیون مسلمان در چین زندگی می‌کنند ولی مسلمانان این کشور معتقدند که تعداد مسلمانان چین بین 65 تا 100 میلیون نفر است.»


فعالیت 1000 فرقه نوپای دینی در کشور

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه از 3 هزار فرقه نوپای دینی در جهان، 1000 فرقه در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: شبکه‌های سازماندهی‌شده‌ای برای ترویج بدحجابی در جامعه فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیزدهمین هم‌اندیشی دبیران کانون تربیت اسلامی استان‌های کشور با عنوان معلمان، پیگیر مطالبات رهبری امروز با حضور دبیران کانون‌های سراسر کشور در مجتمع آموزشی غیر دولتی معلم برگزار شد.

محمود فرشیدی، دبیر کل کانون تربیت اسلامی در سخنانی اظهار داشت: کانون تربیت اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبری فعالیت‌ خود را آغاز کرد و نگاه ما ادای واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: در ارتباط با دفاع از نظام اسلامی، حوزه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد اما مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری دغدغه فرهنگی است و می‌توانیم در این خصوص به عنوان سربازی کوچک ادای وظیفه کنیم.

فرشیدی خطاب به دبیران کانون تربیت اسلامی استان‌های کشور افزود: هرکس در هر حوزه‌ای باید از نظام اسلامی دفاع کند و دفاع از نظام اسلامی با توجه به تخصصی که شما به عنوان رجال آموزش و پرورش و سرمایه‌های گرانقدری که هستید، ارزش زیادی دارد و می‌توانید نقش مهمی داشته باشید.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی به بحث مردم‌سالاری اشاره کرد و افزود: مردم‌سالاری در دین ریشه دارد و ما می‌توانیم در حوزه تعلیم و تربیت نقش خود را ایفا کنیم.

وی به مسائل روز جامعه پرداخت و گفت: باید در هر کشوری فیلترینگ وجود داشته باشد و به وزیر ارتباطات نیز تذکر داده شده است.

فرشیدی به مسئله بدحجابی اشاره کرد و ادامه داد: شبکه‌هایی در سطح شهر در خصوص بدحجابی فعالیت می‌کنند و مثلاً از ساعت 8 صبح تا 4 بعد ازظهر با گرفتن پول در قبح‌زدایی فعالیت دارند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با یادآوری این نکته که دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی و رواج فرقه تکفیری در کشور از سیاست‌های دشمنان است، خاطرنشان کرد: از 3000 فرقه نوپای دینی در جهان، 1000 فرقه در کشور فعالیت می‌کنند.

وی به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و افزود: در خصوص دانشگاه فرهنگیان، رئیس دانشگاه فرهنگیان گفته است دو دیدگاه وجود دارد که یکی این است که همه کارهای آن توسط آموزش و پرورش انجام شود و دیدگاه دوم این است که دانشگاه فرهنگیان توسط وزارت علوم گردانده شود و وی گفته است که اعتقاد به باور بینابینی دارد.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی به فعالیت‌های این کانون در سطح کشور اشاره کرد و افزود: دفاتر کانون در 28 استان و 85 شهرستان فعالیت می‌کند و کانون شهر تهران نیز راه‌اندازی شده است و تفاهم‌نامه‌ای با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه داشته‌ایم که 8 استان در این خصوص ورود پیدا کرده‌اند.

وی پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری را راهبرد کانون تربیت اسلامی برشمرد.


با سابقهترین مداح در ایران کیست؟

سلیم موذن زاده اردبیلی، با سابقه‌ترین مداح در ایران است که نوای او بیش از شش دهه با حنجره‌ای استثنایی، گوش و دل علاقه‌مندان را نوازش می‌دهد.

به گزارش ایسنا سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی یکی از مداحان معروف ایرانی است که در سال 1315 خورشیدی در شهر اردبیل زاده شد. وی که بیش‌تر نوحه‌هایش را به زبان ترکی آذربایجانی سروده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط دارد. پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زاده اردبیلی، نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش رحیم موذن زاده اردبیلی نیز از مؤذنان معروف اسلامی است.

37-183.jpg


اعجاب و توانایی بی وصف او در اجرای برنامه‌های گوناگون مداحی، نوحه خوانی، مولودی خوانی، اذان و قرائت قرآن مجید از دوران نوجوانی، وی را در ردیف یکی از مطرح ترین افراد جهان در این رشته‌ قرار داده است.

موذن زاده، به طور متوسط روزانه پنج ساعت را صرف مداحی کرده و بیش از 2000 عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است.

سلیم موذن زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با معرفی خود به عنوان نوکر پیر آستان مقدس اهل بیت (ع) می‌گوید: حنجره من یک موهبت الهی است و وقف سید الشهدا (ع) است و استفاده از آن در زمینه‌های غیر از این صحیح نیست.

به طور مسلم صدای گیرا در خانواده موذن زاده اردبیلی موروثی بوده و همه فرزندان و نوادگان مرحوم شیخ فرج این موهبت الهی را از او به یادگار بردند. شیخ فرج، پدربزرگ سلیم موذن زاده اردبیلی، قدیمی ترین موذن کشور است که اطلاعات مختصری از وی موجود است.

به گفته سال خوردگان، صدای اذان وی را ساکنان روستاهای واقع در حاشیه سه فرسنگی شهر اردبیل سحرگاهان از بام مسجد زینال در مرکز شهر می‌شنیده‌اند.

شیخ عبدالکریم، فرزند شیخ فرج هم نخستین موذن در ایران است که نوای اذان دلنشین او شهرت جهانی دارد. او در سال 1273 شمسی در محله تازه شهر اردبیل متولد شد و تا سال 1321شمسی نوای توحیدی اش از مناره مسجد میرزا علی اکبر این شهر به گوش می‌رسید.

نعیم، سلیم، رحیم، محمود و داود پنج فرزند او نیز از مداحان اهل بیت (ع) و موذن‌های مشهور جهان اسلام هستند که اکنون از میان آنان فقط سلیم در قید حیات بوده و به این حرفه مشغول است. شادروان رحیم موذن زاده اردبیلی نیز که اذان بی‌مانند او در دستگاه بیات ترک در فهرست آثار معنوی ایران به ثبت رسید چند سال پیش بر اثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

استاد سلیم، درباره پدرش می‌گوید: او در سال 1321 شمسی به قصد زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس می‌شود و در بین راه شبی را درمنزل یکی از دوستان خویش در تهران سپری می‌کند. از آنجایی که شیخ عبدالکریم عشق موذنی داشته سحرگاه به پشت بام منزل واقع درخیابان عین الدوله رفته و ندای توحیدی اذان را سر می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: امام جماعت وقت مسجد سلطانی (امام فعلی) صدای اذان او را از دور شنیده و قبل از ظهر سراغ او را از تمام خانه‌های اطراف می‌گیرد. به او می‌گویند که شیخی از اردبیل آمده و در خانه "مطلب بلوری " میهمان است و با درخواست امام جماعت، ظهر همان روز " شیخ عبدالکریم " در پشت بلندگوی مسجد قرار گرفته و نوای ملکوتی " اشهدان لااله الاالله " را به گوش مردم می‌رساند.

سلیم می‌افزاید: او پس از بازگشت از زیارت مشهد مقدس در تهران ماندگار شده و موذن مسجد سلطانی می‌شود، به طوریکه تا سال 1329 خورشیدی که دارفانی را وداع گفت صدای اذان وی روزی سه بار از رادیو واقع در میدان ارک تهران پخش می‌شده است. صدای خوب در مداحی از رشته‌های هنری ظریف است. ملاحت، توجه به زیر و بم آهنگ، ادای کلام و تحریرهای مناسب لازمه این هنر است.

وی که خود علاوه بر حفظ روش‌های قدیمی، سبک‌های جدیدی با اصالت فرهنگی را در نوحه خوانی و مداحی ابداع کرده، می‌گوید: صدای من در برابر صدای پدرم مانند قطره‌ای است در مقابل دریا. استاد موذن زاده در حضور آیت الله طباطبایی مفسر تفسیر المیزان نیز مداحی داشته‌اند که ایشان از استاد تقاضای مداحی عربی می‌کرده است. به گفته اهل فن صدای ایشان، ماندگارترین صدا برای مداحی در طول اعصار مختلف است.

به گفته کارشناسان، اگر آثار او از طریق سازمان‌های دولتی، ثبت و حق تکثیر در آنها لحاظ می‌شد فقط کاست "زینب زینب" ایشان شاید بیش از یک میلیارد تومان برای ایشان سود دهی داشت در حالی که تمامی اجراهای ایشان بدون کوچک‌ترین چشم داشت مالی در اختیار عشاق امام حسین قرار دارد.

اساتید فن نام او را هم ردیف استاد عبدالباسط در زمینه تلاوت قرآن و استاد شجریان در زمینه اجرای سنتی ایرانی و برنده جایزه پیکاسو و همچنین استاد سلیم موذن زاده را در زمینه مداحی جزو عجائب روزگار دانسته‌اند. 


اعمال ماه شعبان چیست؟

شعبان ماه بسیار شریفی است و به حضرت سید انبیاء(ص) منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه می‌گرفتند و به ماه رمضان وصل می‌کردند و می‌فرمودند شعبان، ماه من است هر که یک روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود.
به گزارش ایسنا در این ماه عزیز یکسری اعمالی از سوی معصومین(ع) و بزرگان دینی به ما رسیده که همگی برای رسیدن به مقام قرب الهی و عبادت و بندگی خداوند متعال است.
در ادامه به برخی از این اعمال اشاره می‌کنیم:
اعمال ماه شعبان
1 - مناجات شعبانیه، مناجات معروفی است و اهلش به خاطر آن با ماه شعبان مانوس شده و به همین جهت منتظر و مشتاق این ماه هستند. سزاوار است که این مناجات در تمام ماه خوانده شود.
2 - از اعمال مهم در این ماه، روزه است؛ به اندازه‌ای که با حال انسان مناسب باشد. امام صادق (ع) فرمود: (کسی که روز اول ماه را روزه بگیرد، حتما وارد بهشت می‌شود و کسی که دو روز را روزه بگیرد، خداوند در هر شب و روزی (به چشم رحمت) به او می‌نگرد و در بهشت نیز به این نگاه ادامه می‌دهد؛ کسی که سه روز روزه بگیرد، با خداوند در عرش و بهشت او دیدار می‌کند.)
همچنین روایت شده که در هر روز پنج‌شنبه ماه شعبان آسمان‌ها را زینت می‌کنند. پس ملائکه عرض می‌کنند خداوندا بیامرز روزه‌داران این روز را و دعای ایشان را مستجاب گردان و در روایت نبوی آمده است که هر که روز دوشنبه و پنج‌شنبه شعبان را روزه بگیرد حقّ‌تعالی 20 حاجت از حوائج دنیا و 20 حاجت از حاجت‌های آخرت او را برآورد.
3 - در هر روز از شعبان در هنگام ظهر و در شب نیمه آن صلوات هر روز شعبان که از امام سجاد علیه‌السلام روایت شده، خوانده شود که به شرح ذیل است:
اَللّهُمََّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و َآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَةِ وَ مُخْتَلَفِ الْمَلاَّئِکَةِ وَ مَعْدِنِ الْعِلْمِ وَ اَهْلِ بَیْتِ الْوَحْیِ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و َآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْکِ الْجارِیَةِ فِی اللُّجَجِ الْغامِرَةِ یَامَنُ مَنْ رَکِبَها وَ یَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْکَهْفِ الْحَصینِ وَ غِیاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکینِ وَ مَلْجَاءِ الْهارِبینَ وَ عِصْمَةِ الْمُعْتَصِمینَ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلوةً کَثیرَةً تَکُونُ لَهُمْ رِضاً وَ لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اَداَّءً وَ قَضاَّءً بِحَوْلٍ مِنْکَ وَ قُوَّةٍ یا رَبَّ الْعالَمینَ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الطَّیِّبینَ الاْبْرارِ الاْخْیارِ الَّذینَ اَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ وَ فَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَ وِلایَتَهُمْ. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاعْمُرْ قَلْبی بِطاعَتِکَ وَلا تُخْزِنی بِمَعْصِیَتِکَ وَارْزُقْنی مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ بِما وَسَّعْتَ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَ نَشَرْتَ عَلَیَّ مِنْ عَدْلِکَ وَ اَحْیَیْتَنی تَحْتَ ظِلِّکَ وَ هذا شَهْرُ نَبِیِّکَ سَیِّدِ رُسُلِکَ شَعْبانُ الَّذی حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ الَّذی کانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِه وَ سَلَّمَ یَدْاَبُ فی صِیامِهِ وَ قِیامِهِ فی لَیالیهِ وَ اَیّامِهِ بُخُوعاً لَکَ فی اِکْرامِهِ وَاِعْظامِهِ اِلی مَحَلِّ حِمامِهِ. اَللّهُمَّ فَاَعِنّا عَلَی الاِْسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فیهِ وَ نَیْلِ الشَّفاعَةِ لَدَیْهِ اَللّهُمَّ وَاجْعَلْهُ لی شَفیعاً مُشَفَّعاً وَ طَریقاً اِلَیْکَ مَهیَعاً وَاجْعَلْنی لَهُ مُتَّبِعاً حَتّی اَلْقاکَ یَوْمَ الْقِیمَةِ عَنّی راضِیاً وَ عَنْ ذُنُوبی غاضِیاً قَدْ اَوْجَبْتَ لی مِنْکَ الرَّحْمَةَ وَالرِّضْوانَ وَ اَنْزَلْتَنی دارَ الْقَرارِ وَ مَحَلَّ الاْخْیارِ.
4 - هر روز 70 مرتبه ذکر «اَسْتَغْفِرُاللهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ» گفته شود و همچنین در این ماه صلوات بسیار فرستاده شود.
5 - از اعمال مهم این ماه، عمل کردن به روایت امیرالمؤمنین (ع) است که فرمودند:
(در هر پنج‌شنبه از ماه شعبان، آسمان‌ها زینت شده و آنگاه فرشتگان عرض می‌کنند: خدای ما! روزه داران شعبان را ببخش و بیامرز و دعایشان را اجابت فرما!)
بنابراین کسی که دو رکعت نماز به جا آورد که در هر رکعت سوره فاتحه را یک بار و توحید را 100 بار بخواند و بعد از سلام دادن، 100 بار نیز صلوات بفرستد، خداوند تمام خواسته‌های دینی و دنیایی او را برآورده می‌فرماید و کسی که یک روز از آن را روزه بگیرد، خداوند بدن او را بر آتش حرام می‌کند.
6- هر روز 70 مرتبه ذکر « اَسْتَغْفِرُاللهَ الَّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ الْحَیُّ الْقَیّوُمُ وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ» گفته شود. و در بعضی روایات "الْحَیُّ الْقَیُّومُ" پیش از "الرَّحْمنُ الرَّحیمُ" است و عمل به هر دو خوبست و از روایات استفاده می‌شود که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است و هر کس هر روز در این ماه 70 مرتبه استغفار کند مثل آن است که 70 هزار مرتبه در ماه‌های دیگر استغفار کند.
7- صدقه دادن در این ماه اگرچه به اندازه نصف دانه خرمایی باشد، خوب است و خداوند بدن صدقه دهنده را بر آتش جهنم حرام می‌کند.
از حضرت صادق علیه السلام نقل شده است که آن حضرت در باب فضیلت روزه رجب فرمود چرا غافلید از روزه شعبان؟ راوی عرض کرد یابن رسول الله چه ثوابی دارد کسی که یک روز از شعبان را روزه بگیرد؟
حضرت فرمود به خدا قسم بهشت ثواب اوست.
عرض کرد یابن رسول الله بهترین اعمال در این ماه چیست؟ فرمود: صدقه دادن و استغفار. هر کس در ماه شعبان صدقه دهد، خداوند آن صدقه را رشد دهد همچنان که یکی از شما شتر تازه متولد شده‌ای را تربیت می‌کند تا آن که در روز قیامت به صدقه دهنده برسد در حالتی که به اندازه کوه اُحُد شده باشد.
8- در کل این ماه هزار بار ذکر « لا اِلهَ اِلا اللهُ وَلا نَعْبُدُ اِلاّ اِیّاهُ مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ وَ لَوُ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ » را که ثواب بسیار دارد؛ گفته شود. از جمله آن که عبادت هزار ساله در نامه عملش نوشته شود.