سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن محرمانه

مغلطهگران بدانند «انصار» با قدرت به میدان عمل میآید

حزب الله مأمور معذور نیست که با برپا شدن گرد و خاک مغلطه احیاناً او را منفعل و یا از صحنه به در کرد/آنان جمعی دغدغه مند هستند که در این وانفسای لجام گسیختگی فساد و فحشا در معابر برای اقامه فریضه واجب الهی قیام کرده اند و هزینه آن را نیز به جان خریده اند...
چه شد که عده‌ای ترسیدند؟!

پایگاه خبری انصارحزب الله-کسی نمی داند انتشار دوباره یالثارات چه هراسی به دل یک «طیف مشخص» انداخت که جملگی از فردای انتشار این هفته نامه به تقلای زاید الوصف و متحد الشکلی را برای انتقال هراس درونی خود به جامعه آغاز کردند. 

ماجرا از اینجا آغاز شد که عبدالحمید محتشم دبیرکل «انصار حزب الله» طی گفتگوی کوتاهی با خبر گزاری ایسنا در روز سه شنبه 17 تیر ماه از تداوم فعالیت گروه های سیار امربه معروف و نهی ازمنکر انصار حزب الله خبر داد. وی همچنین افزوده بود که این گروه ها متشکل از اقشار مختلف مردم هستند اما با ساماندهی انصار حزب الله فعالیت می کنند. دبیرکل انصار حزب الله در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اخذ مجوز نیز گفته بود که:«این موضوعی نیست که دستگاه های قانونی از آن بی خبر باشند؛ البته اینگونه اقدامات، تجمع و یک اقدام سیاسی نیست که احتیاج به مجوز داشته باشد. امربه معروف و نهی ازمنکر یک وظیفه شرعی، انقلابی و همگانی است.» محتشم تاکید کرده بود که :«این گشت ها فعالیتشان در حد لسانی است و تلاش دارند که بازدارنده باشند البته اگر جایی شاهد منکری ساماندهی شده و توطئه گونه باشیم کار فردی صورت نمی گیرد و با اتکا به مسوولان ذی ربط اقدام عملی انجام می شود.»

شرق و مفهوم تکذیب!

روز چهارشنبه 18 تیر روزنامه شرق در شماره 2060 خود ریختن آتش تهیه را آغاز کرد و در صفحه 1 خود با تیتر بزرگ نوشت: «گشت موتورسوار «انصار» می آید.» این روزنامه در زیر تیتر اصلی با استناد به سخنان دبیرکل «انصار حزب الله» نوشت:«گشت امربه معروف ، احتیاج به مجوز ندارد»

به نظر می‌رسد این روزنامه اصلاح طلب با درج این تیتر ، 2 هدف را نشانه رفته بود:
1- ایجاد هراس عمومی از انصارحزب الله
2- القاء قانون گریزی انصارحزب الله به اذهان عمومی

این درحالی است که درهمان متن بازنشر داده شده توسط این روزنامه از سوی دبیرکل انصار حزب الله گفته شده بود که بر سر «لفظ» مناقشه ای وجود ندارد و استفاده از کلمه «گشت» صرفا یک تشابه اسمی با گشتهای نیروی انتظامی است. از دیگر سو محتشم در همان متن گفته بود که ماموریت این گروهها امر به معروف و نهی از منکر «لسانی» است (که اساسا نیازی به مجوز ندارد) و تاکید کرده بود که :«اگر جایی شاهد منکری ساماندهی شده و توطئه گونه باشیم کار فردی صورت نمی گیرد و با اتکا به مسوولان ذی ربط اقدام عملی انجام می شود.»

اما یک روز بعد شماره 2061 این روزنامه به دنبال ارسال جوابیه انصار حزب الله و انجام یک مصاحبه با عبدالحمید محتشم با عطف به گزارش روز قبل خود تیتر زد:تکذیب «انصار حزب الله» درحالی مفهوم «تکذیب» فقط از سوی روزنامه شرق قابل درک است که اتفاقا دبیر کل انصار حزب‌الله در مصاحبه خود و روابط عمومی انصار حزب‌الله در جوابیه ارسالی به این روزنامه با عبور از واژه «گشت» ، تصریح و تاکید کرده اند که «گروههای امربه معروف و نهی از منکر سیار موتوری» کار خود را با قوت ادامه خواهند داد.

پروژه ضدانقلاب برای رئیس‌جمهور

پس از شکست فاز اول مغلطه آغاز شده نوبت به رسانه های ضد انقلاب و برانداز رسید تا به شکل دیگری به قضیه ورود پیدا کنند. براین اساس روز پنجشنبه 19 تیر1393 ، پایگاه خبری ضد انقلاب «روزآنلاین» وارد معرکه شد و ذیل گزارشی گردآوری شده از اخبار پایگاه انصار حزب الله در دوره توقیف توجیه‌ناپذیر یالثارات و نیز گزارش این هفته نامه در اولین شماره پس از رفع توقیف اینچنین فاز دوم عملیات روانی ،آغاز شده توسط «طیف مشخص» را کلید زد.

این رسانه ضد انقلاب پس از سابقه پردازی درباره انصار حزب الله و نیز تکرار دعاوی روزنامه «شرق» ، درباره موضوع اخیر نوشته است:«این گشت‌های موتوری بیش از هرچیز، یادآور حضور کمیته‌ها در دهه 60 است که برخورد خشونت‌آمیزی در جهت اجباری کردن حجاب اسلامی داشتند.»

«روزآنلاین» فعال شدن انصار حزب‌الله در زمینه پوشش ، را محصول فضایی دانسته که نمایندگان مجلس، دستگاه قضایی و چهره‌های مذهبی با گلایه مدام از بدحجابی ایجاد کرده وخواستار تشدید برخوردها هستند وحتی طرح دو فوریتی «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را نیزدر راستای حمایت از فعالیت های انصار حزب‌الله قلمداد کرده است.!

این پایگاه خبری ضد انقلاب در انتهای ماموریت خود سراغ وعده های حسن روحانی رفته بود که پیش از این درایام تبلیغات انتخاباتی عنوان کرده بود:«نخواهم گذاشت ماموری بی‌نام و نشان از کسی سئوال کند. دختران جامعه خود حافظ حجاب و عفاف هستند».

«روزآنلاین» با دست آویز قرار دادن این گفتار رئیس جمهور را در مقابل حزب الله قرار داده و عنوان کرده بود:«حالا که ماموران بی‌نام و نشان سوار بر موتور در شهر راه‌افتاده‌اند و خود را بی‌نیاز از قانون و مجوز می‌دانند. آیا دولت روحانی که در زمینه پوشش مورد انتقادات سخت اصولگرایان قرار دارد ، می‌تواند جلو این ماموران بی‌نام و نشان را بگیرد و به آنها تفهیم کند که «نمی‌توان مردم را به زور به بهشت برد؟»
نهی از منکر وحفظ محیط زیست!

اما درطول فاز دوم 21 تیر1393، این پایگاه خبری «عصر ایران» بود که به میدان داری پرداخت. این رسانه متعلق به «طیف مشخص» با عنوان «بازگشت گشت های انصار حزب الله؛ واجب یا حرام؟!» ، بازی آغاز شده را وارد مرحله جدیدی کرد و از مخاطبان خود اینطور پرسید که «آیا روشی که انصار حزب الله در پیش گرفته است، به نفع اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است یا مردم را بدان بدبین می کند؟»

تحلیل گر ناشی «عصر ایران» برای مستدل نشان دادن نوشتار خود امربه معروف و نهی از منکر را با حفظ محیط زیست مقایسه کرده ‌که وظیفه هر شهروندی است و این طور استلال کرده که «مثلا اگر حافضان محیط زیست بخواهند اقدام به کارجمعی کنند نمی توانند در یک روز تعطیل، جلوی ورود مردم به حاشیه رودخانه فشم را با این بهانه که آنها محیط زیست را آلوده می کنند، بگیرند و بعد بگویند حفظ محیط زیست وظیفه هر مسلمانی است.» وبعد هم نتیجه گیری کرده کار انصارحزب الله «هر چند که ظاهر دینی دارد اما خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است»

یقیناً و والله و بالله و تالله !

این رسانه به نمایندگی از طیف مشخص در سوال بعدی خود پرسیده است که «حال ببینیم آیا امر به معروف و نهی از منکرهای سازمان دهی شده توسط انصار حزب الله واقعاً اثر بخش است؟»

نویسنده با این ادله که خداوند به انسان عقل و حافظه داده است، اینچنین سخن پردازی می کند:«اگر با این دو عطیه الهی، موضوع را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که اگر این روش ها اثربخش بود، در طول سه دهه گذشته که بارها و بارها آزموده شده، باید جواب می داد و امروز حتی یک زن و دختر بدحجاب هم نداشتیم.»

اما کار به اینجا ختم نشده و «عصر ایران» برای محکم کاری به قسم جلاله روی آورده و نوشته است:«عقلاً و قطعاً و یقیناً و والله و بالله و تالله ، این روش از امر به معروف و نهی از منکر، اثربخشی ندارد.»

چیز خوبی به اسم شرافت

این رسانه البته در نهایت شرافت را زیر پا گذاشته وبه شبهه آفرینی در نیت برگزارکنندگان امربه معروف و نهی از منکرسیار پرداخته و با دست آویز قرار دادن فتوای امام خمینی و با عطف به لاطائلات پیشین خود این طور پرسیده که «آیا این «مفسده» نیست که یک عده با کارهای خود که به نام اسلام انجام می دهند ، ‌مردم را به اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی بدبین کنند؟ آیا چنین امر به معروف و نهی از منکری بیهوده ای که اثری جز بدبینی مردم ندارد،‌ مصداق فعل حرام طبق فتوای امام ره نیست؟»

البته در دنباله این شانتاژ «رادیو زمانه» دیگر رسانه ضد انقلاب نیز طی گزارشی در روز 22 تیر ماه ، به نقل از روزنامه «اعتماد» وارد گود شده و به وظیفه مکمل خود عمل نمود، پایگاه خبر رادیو زمانه ذیل تیتر «گشت‌های انصار حزب‌الله درخیابان‌ها و مراکز خرید» به نقل از روزنامه «اعتماد» به نمایندگی از «طیف مشخص» به مغلطه گری در این رابطه پرداخت و چنین نوشت:«چند نفر با موتور در مقابل یک پاساژ بایستند و به زنان ودختران مردم بنگرند و به هر کدام شان که تشخیص دادند تذکر بدهند. سوال این است که به فرض قانونی و شرعی بودن اقدامات انصار حزب الله، افرادی که در این قالب امر به معروف و نهی از منکرمی کنند چه آموزش هایی دیده اند وچه نظارتی بر آنها وجود دارد؟ چنین وضعیتی می تواند تالی فاسد داشته باشد.»

فاز سوم معرکه‌گیری

اما این فرایند ناکام ، فاز سومی هم داشت وآن هم مراجعه غرض ورزانه به مسئولین برای گرفتن موضع از آنان بود. چنانچه در این مسیر خبرگزاری ایلنا آغاز «فاز سوم» را کلید زد و روز23 تیر ماه در این رابطه به گفتگو با «عبدالرضا عزیزی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پرداخت. کسی از شیوه سوال خبرنگار ایلنا مطلع نیست اما پاسخ این نماینده مجلس به سوال احتمالی خبرگزاری ایلنا بدین شرح است:«کشور قانون دارد و با موتور نمی‌شود به کسی تذکر داد که حجابش را رعایت کند.با زور نمی‌توان چیزی را به کسی تحمیل کرد، سازمان‌های آموزشی ما از دوره مهدکودک تا دبیرستان و دانشگاه باید بر روی اعتقادات دینی جوانان کار کنند تا آنها به صورت اعتقادی حجاب را رعایت کنند. اگر به زور به کسی بگوییم که حجابش را رعایت کند ده قدم جلوتر حجابش را برمی‌دارد بنابراین با روش‌های خشن نمی‌توان با قضیه بدحجابی مبارزه کرد. هر چند که همه موظف هستند که به قانون کشور احترام بگذارند.همانطور که وقتی شما به خارج از کشور می‌روید باید به قانون آن کشور احترام بگذارید در کشور اسلامی نیز که حجاب یک قانون است این امر باید رعایت شود. نباید در رابطه با مسئله عفاف و حجاب سرخود تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: مساله حجاب یک مساله سطحی نیست که بتوان به این شکل با آن برخورد کرد.»

فاز سوم نقشه همان روز ، در شصت و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه ادامه یافت و خبرنگاری که در منابع رسانه محل انتصاب او درج نشده از حجت الاسلام محسنی اژه ای پرسیده است که آیا از نظر قوه قضاییه این موضوع( امربه معروف و نهی از منکر سیار) اشکالی ندارد که دادستان کل کشور در پاسخ وی گفته است:«در این زمینه ما یک ضابط عام یعنی ناجا را داریم و در پاره‌ای مواقع ضابط خاص مانند بسیج وارد می‌شود، در بحث تذکر به بدحجاب‌ها تنها کسانی که دارای مسئولیت قانونی هستند و کارت دارند می‌توانند این کار را انجام دهند، کارت ضابطین مشخص است.»

به نظر می رسد برای پرهیز از اطناب ، اکنون زمان تحلیل و پاسخ به دعاوی فوق فرارسیده است:

هراس در دل و دستپاچه!

1- جهت اطلاع «طیف مشخص» وجریانهای برانداز:گروههای سیار امربه معروف و نهی از منکر سیار انصار حزب الله از روز یکم تیر ماه کار خود را نه تنها در تهران بلکه در کل کشور آغاز کرده اند که خبر آن روی پایگاه خبری انصار حزب الله منتشر شده بود. درحالی که همه رسانه های یاد شده در متن گزارش خود به محتوای آن خبر اشاره کرده اند این سوال از اذهان عمومی مطرح می شود. اگر امربه معروف و نهی از منکر لسانی اینقدر در دل عده ای هراس افکنده چرا با 18 روز وقفه دغدغه و تشویش به جان عده ای دیگر انداخت و آنان را به تقلای مذبوحانه واداشت؟

کجای قانون؟!

2- به دور از هرگونه پیچیدگی و فلسفه بافی به سبک مغلطه گران بی‌منطق یاد شده این سوال مطرح است که کجای قانون امربه معروف و نهی از منکر نیاز به اخذ مجوز داشته است؟! حال با عطف به این سوال معلوم الجواب ، سوال دومی به این شرح مطرح است که کجای قانون آمده که اگر این فریضه الهی به صورت دستجمعی و سواره انجام شود غیر قانونی است؟

خزعبلات و قسم جلاله

3- تحلیل‌گران از مرحله پرتی که برای اثبات خزعبلات خود به فتوای امام خمینی رجوع می کنند و عمل به وظیفه شرعی حزب الله را حرام و مغایر منافع جمهوری اسلامی قلمداد می کنند از کجا می دانند که آمران به معروف و ناهیان از منکر انصار حزب الله آموزش ندیده اند و از کجا مطمئن هستند که مفسده ای بر عمل آنان مترتب است که وجوب بر ترک آن است؟! 

همانطور که در متن ذکر شد این گشت ها در سرتاسر کشور مشغول به فعالیت هستند کی و کجا خبری در ارتباط با دعاوی مدعیان منتشر شده که برخی اینچنین برای خطر هدم شرع و قانون سینه چاک می کنند- آیا کسی که برای اثبات دعوی سست خود قسم جلاله یاد می کند معنی این قسم را می داند- چنین افرادی آیا عملا پایبندی به شریعت و حلال و حرام آن دارند که در ژست یک مدعی ظاهر می‌شوند!

رویارویی با رئیس‌جمهور

4- از تنور تلاش برای قرار دادن حزب الله در مقابل رئیس جمهور و دولت آبی برای کسی گرم نمی شود همانطور که در طول 5/5 ماه توقیف ناجوانمردانه یالثارات گرم نشد. پس بهتر است برای سد کردن راه آمران به معروف و ناهیان از منکر فکر دیگری کنید.

نه ضابط ؛ نه مامور

5- گروههای امر به معروف وناهی از منکر سیار نه ضابط قضائی هستند و نه مامور به بگیر و ببند که نیاز به کسب اجازه از کسی داشته باشند.آنان جمعی دغدغه مند هستند که در این وانفسای لجام گسیختگی فساد و فحشا در معابر برای اقامه فریضه واجب الهی قیام کرده اند و هزینه آن را نیز به جان خریده اند که تاریخ همین چند ساله شاهد محکمی بر مظلومیت آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

کی وکجا مردم به نظام بدبین می‌شوند؟!

6- بدبینی به نظام و انقلاب زمانی در بین مردم ایجاد می شوند که عده ای آزادانه و بدون ترس از مجازات ، احکام الهی را در محدوده تحت سیطره حکومت جمهوری اسلامی زیر پا لگد مال می کنند و هیچ کس از عسس گرفته تا افراد عادی از او نمی پرسند خرت به چند من؟!

حزب‌الله همیشه در میدان

7- حزب الله مأمور معذور نیست که با برپا شدن گرد و خاک مغلطه احیاناً او را منفعل و یا از صحنه به در کرد.

عضوگیری در روز 21 تیر ماه

8- در راستای بند 7 به اطلاع مغلطه گران خیالباف می رساند که روز 21 تیر ماه که خار تجمع حزب الله در اعتراض به عملکرد رسانه ملی به چشم دشمنان فرو رفت ، تنها به شعار دادن نگذشت . مطلع باشید که یکی از کارویژه های انصار در این روز جذب برای فعالیت در گروههای سیار امر به معروف و نهی از منکر بود تا به اذن و فضل الهی عمل به این فریضه را وسعت بخشیده و معابر را از لوث وجود مظاهر فسق پاک کنیم.

«یاحسین» و «یا زینب»
9- بدینوسیله به اطلاع خواهران و برادران می رساند: ستاد اجرایی انصار حزب الله به منظور تکمیل و گسترش گروههای سیار امر به معروف و نهی از منکر زبانی که زیر نظر این موسسه سازماندهی می شوند عضو می پذیرد. براین اساس برادران داوطلب شعار «یاحسین» و خواهران متقاضی شعار «یا زینب» را به شماره 30005692 پیامک نمایند.
خداوند تعالی مددکار همه باشد 
ستاد اجرائی انصار حزب‌الله