سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن محرمانه

چگونه خواننده لس آنجلسی بازداشت و آزاد شد؟

حبیب محبیان معروف به حبیب که چند روز پیش در حین ضبط یک ویدئو کلیپ در جاده ماسوله واقع در استان گیلان بازداشت شده بود، آزاد شد تا بار دیگر با طرح نام خواننده ایرانی، درباره ادامه فعالیت او در ایران سخن به میان آید و این پرسش پیش آید که چه سرنوشتی در انتظار این طیف خوانندگان است که در چند سال اخیر چراغ خاموش یا اینچنین علنی به کشور بازگشته‌اند؟

به گزارش «تابناک»، انتشار خبری درباره دستگیری حبیب محبیان در روزهای اخیر بدون تایید و تکذیب ماجرا منجر به دامن زدن برخی حواشی شد و حتی برخی این گمانه را مطرح کردند که ممکن است این اتفاق به واسطه عدم استمرار حمایت‌هایی بوده باشد که منجر به بازگشت بدون دردسر این خواننده به ایران شد و در واقع پایان ماجرای تولید آلبوم مجاز چنین خواننده‌هایی در ایران باشد.

با این حال امروز مشخص شد، حبیب در جاده ماسوله و شهرک تاریخی ماسوله در حال تولید یک ویدئو کلیپ بوده که توسط نیروی انتظامی بازداشت شده و به واسطه تشاهر و همچنین عدم به همراه داشتن مجوزهای مربوطه برای ضبط فیلم، در نهایت به دادسرا معرفی شده تا روند قضایی معمول پیگیری شود. در ادامه همین ماجرا، این خواننده لس آنجلسی با تودیع قرار وثیقه متناسب آزاد شده است.

خبر دستگیری حبیب در حالی منتشر شد که این خواننده در بدو ورود‌ش به ایران در شهرستان رامسر اقامت داشته و از سال 89 تاکنون در معدود گفتگوهایش با رسانه‌ها، از تلاش‌هایش برای انتشار آلبوم و اخذ مجوز فعالیت رسمی در داخل کشور خبر داده  و در همین راستا نیز کلیپی برای بزرگداشت شهدای دفاع مقدس ساخته بود.

روند عادی‌سازی فعالیت‌های این خواننده لس آنجلسی که در دولت پیشین چراغ سبز بازگشت به ایران را دریافت کرده بود، استمرار داشت و کتاب ترانه‌های این خواننده با عنوان «مرد تنهای شب» همزمان با نمایشگاه کتاب تهران منتشر شده بود و البته در ادامه جزو کتبی قرار گرفت که از عرضه‌اش در نمایشگاه کتاب بیست و هفتم همچون برخی کتب دیگر جلوگیری شد.

چگونه خواننده لس آنجلسی بازداشت و آزاد شد؟


این در حالی که خبرهای منتشر شده حکایت از عادی سازی فعالیت این خواننده در دولت پیشین داشت و مدیر برنامه‌های «حبیب محبیان» در ایران در اواخر آذرماه 1390 تاکید کرد: «با اخذ و تائید «شماره کتابخانه ملی» برای آلبوم این خواننده، آخرین مرحله از مسیر کسب مجوزهای دفتر موسیقی وزارت ارشاد را طی کرد و پیش بینی می‌شود پس از ایام سوگواری محرم این آلبوم در بازار موسیقی کشور منتشر شود.»

این خواننده نیز سه سال پیش در گفت و گویی تاکید کرده بود: «انتشار آلبومم در ایران کاملا جدی است. شاید کمی زمانش طولانی شده باشد اما مذاکرات صورت گرفته و جلسات فراوانی برگزار شده است. مقامات ارشد، موافقت خود را حتی به صورت مکتوب به من اعلام کرده‌اند و از آن لحاظ هیچ مشکلی وجود ندارد. این مدارک همه مستند و موجود است و مشکلی نیست.»

با این وجود ظاهراً مقامات دولت وقت ترجیح داده بابت رسمیت یافتن فعالیت حبیب متحمل هزینه نشوند و بدین ترتیب با گذشته سه سال نه خبری از صدور مجوز آلبوم شد و نه ویدئو کلیپی منتشر شد اما ظاهراً روند تولید آثار این خواننده متوقف نشده و کلیپی دیگری نیز قرار بوده به این مجموعه افزوده شود که اتفاقات تازه رخ می‌دهد.

بازگشت حبیب و عدم برخورد با او، منجر به احساس آرامش برخی دیگر از خوانندگان آن سوی آب شد و ظاهراً در چهار سال گذشته، برخی خوانندگان دیگر نیز به ایران سفر کرده‌اند و حتی برخی کوشش کرده‌اند تا فعالیت‌هایشان را در ایران آغاز کنند که در این زمینه امیر کاظمی معروف به سامان همچون حبیب محبی این موضوع را رسانه‌ای کرد.

باید منتظر ماند و دید چراغ سبزی که به این طیف از خوانندگان در گذشته نشان داده شده بود و برای مسئولان وقت بی‌هزینه نیز نبود، روشن خواهد ماند یا این اتفاق را به منزله آغاز بر پایان صدور مجوز صدور آلبوم برای این طیف خوانندگان تلقی خواهد شد و پرونده فعالیت رسمی این گروه در ایران بسته خواهد شد.


دفاع باورنکردنی از کپی سریال آمریکایی در سریال ماه رمضان!

پس از انتشار خبر «تابناک» درباره کپی مو‌به‌مو‌ سریال «هفت سنگ» از سریال آمریکایی «خانواده مدرن» و رونمایی از یک اتفاق غیراخلاقی، در آغاز تلاش شد توجیهاتی در این زمینه مطرح شود؛ اما با گذشت اندک زمانی، فضا تغییر کرد تا جایی که یکی از نمایندگان مجلس عضو شورای نظارت بر صداوسیما،‌ از این حرکت دفاع کرد؛ با این توجیه که چون این اتفاق پیشتر نیز در سینما افتاده است.

به گزارش «تابناک»، ماجرای کپی مو به موی سریال «هفت سنگ» از سریال آمریکایی «خانواده مدرن» را که «تابناک» برای نخستین بار با مستندات و تطبیق پلان به پلان علنی کرد، دیگر نه تنها افکار عمومی کشورمان دریافته‌اند، بلکه به موضوعی جهانی بدل شده و تایم، گاردین، میرر، سیدنی مورنینگ هرالد و هافینگتون پست به این موضوع پرداختند و مطالب گزنده‌ای درباره این کار غیراخلاقی نوشتند.

در این میان، نخست تلاش شد ‌در برابر این موضوع سکوت کرد که البته همین سکوت ‌‌نقدهایی نیز در پی داشت. نکته جالب اینکه علیرضا بذرافشان، کارگردان «هفت سنگ» درباره این حرکت ناپذیرفته گفته است: «این شباهت با سریال خانواده مدرن از‌‌ همان مرحله ساخت نیز در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها مطرح شده بود و مدیران تلویزیون نیز در جریان این اقتباس قرار داشتند و هیچ تصمیم و برنامه پنهانی نسبت به این مورد وجود نداشته است و تعهدی برای کتمان کاری در میان نبوده است»!

دفاع باورنکردنی از کپی سریال آمریکایی در سریال ماه رمضان!


از این دید، مشخص نیست اگر قصد پنهان‌کاری نبوده، چرا بدیهی‌ترین قاعده در کپی برداری که ذکر نام اصل اثری که از آن اقتباس است، در تیراژ سریال نیامده و آیا حقیقتاً این حرکت را می‌توان اقتباس خواند؟ اینکه حتی دیالوگ‌های سریال ویژه ماه مبارک رمضان از یک سریال آمریکایی کپی شده ‌و نما‌ها و چینش‌ها کپی کامل باشد، به جز لفظ «کپی» چه تعبیر منطقی دیگری ‌می‌تواند ‌داشته باشد؟

با این حال در شرایطی که گفته شده بود شورای نظارت بر صداوسیما در این زمینه ورود می‌کند، امروز بیژن نوباوه‌وطن، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو شورای نظارت بر صداوسیما ـ که از قضا کارمند صداوسیماست ـ  به دفاع از تولید این سریال برآمده و عذرهای بد‌تر از گناهی را مطرح کرده که تقصیر این شورا را نیز در این ماجرا پررنگ می‌سازد.

نوباوه‌ با ‌این ادعا که طرح کپی بودن سریال هفت‌سنگ جریان‌سازی سیاسی است، ادامه داد‌: «این موضوع که سریالی کپی نمونه خارجی باشد محل ایراد نیست، در مورد فیلمنامه هفت سنگ هم باید گفت از سریالی طنزی کپی شده که در 20 کشور جهان مورد استقبال بوده است. امروزه بسیاری از آثار در کشور تولید می‌شوند که کپی صددرصد فیلم‌های خارجی است اما کسی آن را علنی نمی‌کند‌».

این نماینده در ادامه ادعاهای دیگری را مطرح کرده و گفته است: «در جشنواره فجر، 14 اثر کپی صددرصد شبکه ماهواره‌ای فارسی‌وان بود که درباره خیانت به همسران ساخته شد؛ اما زمانی می‌توان به آن ایراد وارد کرد که منتقل کننده فرهنگ نادرست غرب باشد. اصل کپی بودن فیلم‌ها و سریال‌‌ها در صورتی که منتقل کننده فرهنگ غربی نباشد، تخلف نیست؛ اما به طور حتم در ارزش‌گذاری‌ها اثر فیلم‌ساز را زیر سؤال می‌برد. اکنون جدای از کپی بودن سریال هفت سنگ، سریال ستایش نیز کپی آثار هندی است، اما به دلیل آنکه اثری درام و حرکت کندی دارد کپی بودن آن مورد توجه قرار نگرفته است».

دفاع باورنکردنی از کپی سریال آمریکایی در سریال ماه رمضان!


این ادعاهای عضو شورای نظارت بر صداوسیما، عملاً ریختن آب پاکی ‌روی دست همه اخلاق‌مداران در جامعه ایرانی است. اینکه چون پیش از این برخی فیلم‌های سینمایی کپی شده‌اند، انکار‌شدنی نیست و «تابناک» نیز برخی از آن‌ها را یادآوری کرده بود که از آن جمله «مارمولک» نوشته پیمان قاسم خانی و به کارگردانی کمال تبریزی، کپی وطنی از فیلم «ما فرشته نیستیم» و یا «چپ دست» نوشته بهمن معتمدیان و کارگردانی آرش معیریان نیز کپی «پنجاه‌ قرار اول» ساخته پیتر سیگال و یا «دو خواهر» ساخته‌ محمد بانکی، تقلیدی صحنه به صحنه از فیلم «دوتا هم زیاده» ساخته‌ فرناندو تریبال بود.

با این حال هیچ یک از این فیلم‌ها، در کپی سکانس به سکانس (حتی زاویه دوربین و انتخاب کاراکتر‌ها و گریمشان با تشابه عجیب نسبت به خانواده مدرن) و کپی دیالوگ‌ها ـ تا آنجا که قابل پخش از تلویزیون ایران است ـ به گرد پای «هفت سنگ» نمی‌رسند و از این منظر می‌توان به آن‌ها اقتباس گفت و در عین حال کارگردان‌های این آثار نیز از طرح نام این فیلم‌ها به عنوانی آثاری که از آن‌ها اقتباس شده، ابایی نداشتند.  

افزون بر این، هرچند کپی چهارده فیلم جشنواره فجر از سریال‌های فارسی وان، بر پایه حقیقت نیست، بر فرض محال که چنین موضوعی درست باشد، مگر مخاطب پربیننده‌ترین فیلم سینمایی بیش از 3 درصد کل جمعیت ایران است با مخاطب سریال‌های ماه رمضان که در پربیننده‌ترین ساعت روز پخش می‌شوند، کمتر از 20 تا 30 درصد مردم است، قابل مقایسه است؟!

در مقابل اما آنچه از اهمیت بالاتری برخوردار است، تأمین هزینه این اعتبار از محل بودجه صداوسیما بر خلاف فیلم‌های سینمایی است. یک کارگردان سینمایی می‌تواند از محل اعتبارات بخش خصوصی هر فیلمی را کپی کند و تنها شرط اخلاقی این است که به کپی بودن اثر اشاره داشته باشد؛ اما معنا ندارد که یک سال گروهی را گمارد و در ‌‌نهایت از جیب مردم برای کپی یک سریال آمریکایی هزینه پرداخت‌. اگر سریال ستایش نیز آن گونه که نوباوه متعرف است، کپی سریال هندی است، باید با عوامل و ناظران این سریال نیز برخورد شود و هزینه تولیدش به بیت المال بازگردد.


چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی ...!

ماه مبارک رمضان، ماهی است که دل‌ها با خدا پیوند می‌خورند و جان‌ها آسمانی‌تر می‌شوند.
‌تقوی و پرهیزکاری که غایت روزه‌داری است، حضور در بارگاه قرب الهی را آسان‌تر می‌کند. خوشا به حال آنان که با بهره‌برداری از این معرفت به جایگاه والای تقرب می‌رسند.

... و شهیدان مقرب‌ترین بندگان خداوند متعال‌اند و شهدای رمضان که با زبان روزه و در حال عبودیت به دیدار خدا شتافته‌اند، از سرافرازانی هستند که شهادت در ضیافت الله را کسب کرده و نامشان در ردیف روزه‌داران شهید می‌درخشد؛ شهدایی که در ماه مبارک رمضان، جاودانه شدند، پیروان حقیقی مولای پرهیزکاران امام امیر‌المومنین علی (ع) هستند که در ماه خدا و خانه خدا به تیغ دشمنی کینه‌توز به شهادت رسید.

خوشا به حال آنان که بوی وصال را از دور استشمام کردند و بی ‌سر و پا به آتش شوق گام نهادند و به سوختنی از جنس جاودانگی رسیدند.

‌شهدای رمضان؛ اسناد تابناکی‌اند از حقانیت نهضت اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و مظلومیت مردمی که برای دفاع از نظام نوپای خود و حفظ دستاورهای انقلابشان و نیز پاسداری از کیان و وطن خویش، به ضیافت الهی بار یافتند.

 
شهید محراب آیت‌الله صدوقی در کنار امام خمینی (ره)


در نگاهی اجمالی به فهرست ‌14700 شهید ماه مبارک رمضان، می‌توان آنان را به چند گروه بخش‌بندی کرد؛
 ‌
1 ـ شهدای دوران انقلاب اسلامی همانند شهید مبارز سید علی اندرزگو
2 ـ شهدای ترور مانند شهید محراب آیت‌الله صدوقی (امام جمعه نستوه دارالمومنین یزد)
3 ـ شهدای دفاع مقدس شامل شهدای جبهه‌ها و جنگ شهر‌ها


بی‌گمان چهره‌های درخشانی که در ماه مهمانی خدا به نام جاودانه «شهید» افتخار یافته‌اند هر کدام می‌توانند نمونه‌ای از حقانیت و مظلومیت ملتی باشند که برای رسیدن به استقلال و پیشرفت، سخت‌ترین تهاجمات را دیده و بیشترین استقامت‌ها را ورزیده است.
 
‌آنچه‌ این چهره‌های نورانی را ماندگار‌تر کرده، ‌پیوندی است که با ضیافت بزرگ رمضان دارند؛ ضیافتی که معبود برای بندگان خویش فراهم دیده و آنان را به شهر پرهیزکاری و تقوی فراخوانده است؛ کارت دعوتی که حضرت حق برای اهل ایمان به ندای یا ایهاالذین آمنوا کتب علیکم الصیام.... فرستاده است. به مهری از محبت و غفران مزین شده ‌و اما دعوت نامه شهدای رمضان از جنس دیگر است؛ دعوتنامه‌ای که به وعده دیدار دوست و وصال حق متبرک شده و از آن روی بود که آن بزرگمردان و شیرزنان در روزهای واپسین زندگی خاکی، بی‌قرار‌تر و رها‌تر بودند؛ بی‌قرار دیدار و رها‌تر از خویشتن.

 چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی ...!

بی‌تابی شهید مبارز و روحانی خستگی ناپذیر سید علی اندرزگو که سال‌ها آواره شهر‌ها و بیابان‌ها بود و حسرت یک آخ را بر دل نظام ستمشاهی پهلوی نهاد، در این ماه هنوز هم به ما درس ایمان و فداکاری می‌دهد؛ شهید روز نوزدهم ماه مبارک رمضا ن سال 1356.

چه کسی می‌تواند بی‌قراری شهید محراب آیت الله صدوقی (شهید روز دهم ماه مبارک رمضان سال 1361 بعد از ادای فریضه جمعه) برای شهادت را انکار کند؟

Ads by OffersWizardAd Options
 چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی ...!

یاد شهیدانی همچون مهندس علی انصاری (استاندار گیلان) و معاونش شهید مهندس علیرضا نورانی در صبحی زیبا از رمضان به گلوله نفاق هرگز از یادها محو نخواهد شد.

خاطره نوجوان شهید حمید رضا روغنی در ذهنم زنده می‌شود که می‌گفت: من جای دو برادر شهیدم را خالی نمی‌گذارم، لباس رزم آن‌ها را می‌پوشم و سلاح دستشان را به دست می‌گیرم و راهشان را ادامه می‌دهم. او خود در ماه مبارک رمضان از جبهه پیچ انگیزه به دیدار برادران شهیدش شتافت.

شهید عبدالحسین خبری در کنار شهید محمد علی افروشه پیش از عملیات رمضان

 
گویی شهید عملیات رمضان سید هبت الله قاضی را می‌بینم که زمزمه می‌کند: خداوندا بر این بنده گناهکار رو سیاه رحم کن و از گناهانم در گذر که تو ارحم‌الراحمینی. خداوندا رحمتی کن تا در لحظه مرگ فقط به یاد و فکر آرام بخش تو باشم. الهی العفو الهی العفو… آمین یا رب العالمین.

در این شب‌ها و روزهای بندگی به یاد این جمله شهید عبدالحسین خبری هستم که: امیدوارم شیعه علی ـ علیه‌السلام ـ باشید. شیعه علی و گناه؟! فاصله مغارب و مشارق است. از گناه دوری کنید تا شهیدان را درک کنید.

سرلشکر شهید خلبان عباس دوران


رشادت و بی‌باکی سرلشکر شهید خلبان عباس دوران (شهید روز 28 ماه مبارک رمضان سال 1361) هنوز هم در تاریخ ایران دفاع مقدس ما می‌درخشد.
در میان شهدای رمضان، عزیزانی هستند که بر اثر بمباران یا موشکباران دشمن متجاوز بعثی در دوران دفاع مقدس، در اوج مظلومیت‌ به مقام والای شهادت نایل آمدند.
سفره افطار مردم دزفول در 21 خرداد 1363 را که به خون آنان رنگین شد و پیکرهای خونین 44 شهیدی که در کنار آن سفره‌ها افطاری به خون کردند، هرگز نمی‌توان از کتاب جنایات حکومت بعث عراق پاک کرد.

Ads by OffersWizardAd Options
 

28 شهید روزه‌دار و مؤمن روز قدس اندیمشک در 24 خرداد 1364 و 70 زن و مرد و کودک بی‌پناه که در ایستگاه هفت تپه خوزستان در 24 اردیبهشت 1365 هدف بمباران هواپیماهای دشمن قرار گرفتند، به خاک و خون غلتیدند، نشان از دشمنی متجاوزین بعثی با آرمان‌های اسلامی ما بود.

مادری همچون بانوی شهید مهری سلطانی و چهار فرزندش که پیکرهای خونینشان را در بهشت آباد اهواز به خاک سپرده شدند، اسناد دیگری از جنایات رژیم بعث عراق در ماه مبارک رمضان هستند.
فراموشمان نمی‌شود خواهر فاطمه سلطان ساکی که عاشق شهادت بود و در انفجاری بزرگ در ماه ضیافت الهی به برادر شهیدش که در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیده بود، پیوست.

***    ***    ***

این روز‌ها که کلام وحی زمزمه لبان خشک و ترک بسته روزه‌داران است، شایسته است به یاد شهدای بزرگ رمضان که جان بر سر پیمان با خداوند نهادند، بخشی از تلاوت کلام پروردگار را به آنان هدیه کنیم و فراموشمان نشود که آن‌ها مهمانان خدا بودند که با بال شهادت در آسمان وصال حق بال گشودند.
یادشان گرامی باد.


پیر موسیقی کردستان ایران درگذشت

استاد ?علاءالدین بابا شهابی? هنرمند و موسیقیدان کردستانی روز پنجشنبه در سن 75 سالگی در یکی از بیمارستان های تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایرنا، استاد باباشهابی موسیقیدان و خواننده مشهور سنندجی خالق ترانه ?جی ژوانی جاران? در یکی از بیمارستان های تهران دارفانی را وداع گفت و داغی دیگر بر دل هنرمندان کردستان و عاشقان صدای آن هنرمند گذاشت.


باباشهابی در سال 1318 خورشیدی در شهر سنندج بدنیا آمد، وی نوه زنده یاد استاد ?سید علی اصغر کردستانی? خواننده نامدار کرد است.

وی از سن هفت سالگی با ورود به دبستان، با موسیقی آشنا شد، در سال 1335 با خواندن سرود ? ای وطن? در رادیو سنندج بطور رسمی کار خوانندگی را آغاز کرد و از سال 1346 به تهران آمد و با ارکستر کردی، ارکستر رامتین، ارکستر لشکری، ارکستر باربد و ارکستر نکیسا و ارکسترهای فرهنگ و هنر، کار خوانندگی را پس از گذراندن دوره کوتاه سلفژ (تکنیکی آموزشی برای آموزش نواک و آواز خوانی است)، نزد استاد ?فرهاد فخرالدینی? ،و آواز نزد زنده یاد استاد ?کریمی? پی گرفت، و تا آخر عمرش با رادیو و تلویزیون ایران همکاری داشت.

حاصل این تلاش ها اجرای حدود 60 ترانه در ارکسترهای یاد شده بود.

از وی آثاری در قالب لوح فشرده و کاست به نام های ?هاورازی دل? (در لندن)، ?شنه ی به ربه یان? (در سوئد) و ?باده گویا? و ?"پاییزه? در تهران منتشر شده است.

پیکر استاد باباشهابی قرار است روز جمعه در سنندج تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت محمدی این شهر خاکسپاری شود


این بازیگرها دقیقاً چه حمایتی از تیم ملی فوتبال کردند؟!

اعزام گروهی از سینماگران به برزیل برای حمایت از تیم ملی فوتبال همچنان با حواشی گره خورده و حال با گذشت چند روز از آغاز جام جهانی و انتشار تصاویر جالبی از این گروه، این پرسش را پیش آورده که این گروه دقیقاً چه نوع حمایتی از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 می‌کنند؟!

به گزارش «تابناک»، از چند ماه پیش از جام جهانی، گروهی درصدد برآمده‌اند تا کاروانی از هنرمندان را راهی برزیل کنند و هدفی که در این زمینه تعریف کردند، حمایت از تیم ملی فوتبال بود. از همان آغاز کیفیت این حمایت محل پرسش بود، ولی آنچه از این موضوع بیشتر بحث‌برانگیز بود، محل تأمین اعتبار سنگین اعزام این کاروان است؛ کاروانی که بیشتر بر چهره‌ها و بازیگر جوان‌پسند تمرکز داشت و در نهایت نیز بیشتر این بازیگران نظیر نیکی کریمی، محمدرضا گلزار، امین حیایی، نیوشا ضیغمی، بابک حمیدیان و... از سفر با این کاروان انصراف دادند.

شاید مهم‌ترین دلیل این بازیگران برای انصراف از سفر به برزیل، سوای طرح موضوعاتی چون مشغله کاری، مبهم بودن عقبه این سفر و همچنین برنامه گروه اعزامی بود. در ابتدا سرمایه‌گذار این پروژه هفت میلیاردی یک سرمایه‌دار معرفی شد. مدتی بعد، این سرمایه دار از پروژه مذکور انصراف داد و سپس از اعتبار چهار میلیاردی سخن به میان آمد؛ اعتباری که محل تأمینش تا همین الان مبهم است و طبیعتاً هیچ بخش خصوصی حاضر نیست هزینه سفر یک گروه بازیگر را به برزیل بر عهده بگیرد.


پیگیری‌های «تابناک» مشخص کرد، به ظاهر‌ مطالبه‌ای دو میلیارد تومانی از سازمان سینمایی، یک میلیارد تومانی از وزارت ورزش و جوانان و یک میلیارد تومانی از فدراسیون فوتبال برای این پروژه شده که ظاهراً هیچ یک از این نهادها توجیه ملی بودن این اعزام و در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال بودنش را نپذیرفته‌اند و حداقل سازمان سینمایی در این زمینه مطالبه دو میلیاردی برای این پروژه را نپذیرفته است.

آن گونه که در اخبار آمده بود، در این سفر سیاحتی مستندی شش قسمتی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سیدجواد هاشمی تولید شده و در شبکه خانگی توزیع شود که ظاهراً هنوز کارگردان این پروژه راهی برزیل نشده ‌و مشخص نیست روند ساخت این پروژه نیز در چه وضعیتی است و در واقع این منبع تأمین کننده بخشی از هزینه اعزام تیم ملی فوتبال نیز مبهم است.

در این شرایط محسن تنابنده، محمدرضا شریفی‌نیا، محراب قاسم‌خانی، بابک اردلان، سام درخشانی، فاطمه گودرزی، لیندا کیانی، امیرحسین صدیق، پژمان جمشیدی، رضا یزدانی، سیدجواد هاشمی، مسعود پاکدل، مهران غفوریان، سیاوش خیرابی، سیروس عبدلی، کامران تفتی، نرگس محمدی، حسام نواب‌صفوی، راهی برزیل شدند تا این کاروان به هر قیمتی شده راهی برزیل شود و سعادت حمایت از تیم ملی فوتبال از دست نرود!

با این حال، تصاویر منتشره از این بازیگر بیشتر به یک سفر توریستی شبیه است که کوچک‌ترین رابطه‌ای با تیم ملی نداشته و دست‌کم تاکنون این بازیگر حتی در تمرین تیم ملی نیز حاضر نشده‌‌ و به تشویق تیم ملی نپرداخته‌اند و با این اوصاف، مشخص نیست این حمایت روحی بازیگران اعزامی از تیم ملی فوتبال چگونه بوده است؟! آیا بهتر نیست برای سفر به برزیل، بهانه‌ای ‌جز حمایت از تیم ملی جست و در این مقطع بدین شکل به چالش کشیده نشد؟


خاتمی صیغه عقد مهناز افشار را خواند

 

بانی فیلم نوشت:

صیغه عقد این بازیگر و همسرش ظهر امروز توسط سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق کشورمان جاری شد.

نکته جالب اینکه محمدامین رامین، همسر مهناز افشار، پسر محمدعلی رامین معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد است.