سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن محرمانه

هواپیمای بدون سرنشین صهیونیستها چه تکنولوژیهایی داشت؟

هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در شرایطی به تازگی در آسمان ایران ساقط شد که برخی از فن‌آوری‌های این نسل از پهپاد در نوع خود منحصربفرد بوده و شناسایی و سقوطش در خاک ایران، شناسایی مواضع حساس کشورمان را بیش از پیش دور از تصور خواهد ساخت و احتمالاً دشمنان کشورمان در آینده، تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته‌تری را برای نفوذ به آسمان ایران به خدمت خواهند گرفت.

به گزارش «تابناک»، یکی از فن‌آوری‌های نظامی از آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فلسطین منتقل شد، فن‌آوری تولید هواپیمای بدون سرنشین شناسایی و رزمی بود و نظامیان صهیونیست با اتکای به تکنولوژی وارداتی و با پشتوانه آمریکا، نه تنها پهپاد تولید کردند، بلکه آنها را به برخی از کشورهای جهان از جمله آذربایجان، برزیل، کلمبیا، کرواسی، قبرس، گرجستان، مکزیک، سنگاپور، انگلیس و البته خود آمریکا‌ ‌فروختند.


این پهپادها یکی از جنگ افزارهایی است که رژیم صهیونیستی علاوه بر هجوم به اهداف نظامی و غیرنظامی فلسطینی، در شناسایی این مناطق و البته جاسوسی از دیگر کشورها از آنها بهره برداری ‌می‌‌کند و از کشورهای دورتر نظیر کشورهای خلیج فارس بر‌ گزینه‌های متمرکز شده که علاوه بر رادارگریزی، توان مدت طولانی پرواز نیز داشته باشند و بدین شکل از قدرت مانور لازم بهره ببرند.

«البیت هرمس 450 / Elbit Hermes 450» یکی از پهپادهای چندمنظوره تاکتیکی سایز متوسط است که جهت پروازهای طولانی است و در شرکت البیت سیستمز اسرائیل طراحی و توسعه یافته است. طول بال‌های این پهپاد 10 متر است و می‌تواند حداکثر با وزن 550 کیلوگرم از زمین به هوا برخیزد.

هرمس 450 می‌تواند بین 17 تا 20 ساعت پرواز مداوم در ارتفاع 18 هزار پایی داشته باشد و شعاع عملیاتی این هواپیمای بدون سرنشین 300 کیلومتر است. این پهپاد علاوه بر آنکه توانایی حمل موشک‌های رافائل را دارد، با انجام تغییراتی می‌تواند ماهواره‌های ارتباطی را نیز با خود حمل کند. اسرائیل از هرمس 450 برای دو منظور یعنی تخریب اهداف نظامی و جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند و به دلیل پنهان ماندن از رادار‌ها نیز توانسته بازار فروش قابل توجهی داشته باشد، تا آنجا که در سال 2012 درآمد این شرکت 2.‌8 میلیارد دلار بوده است.

یکی از ویژگی‌های خاص این هواپیمای بدون سرنشین، دوربین خاص به کار رفته در آن است که علاوه بر لیزر محدوده‌یاب و تصویربرداری هوایی رنگی، به واسطه استفاده از استابلیزور، کیفیت تصاویر در هر شرایطی از مانور پروازی هواپیما کاهش نمی‌دهد و ظاهراً این تصاویر را‌ آنلاین به پایگاه هدایت کننده ارسال می‌کند.


آذربایجان در سال 2011 از این هواپیما برای جاسوسی از ارمنستان استفاده می‌کرد که ارمنستان موفق به ساقط کردن یکی از این پهپاد‌ها شد و میگ 29 روسیه نیز یکی از این مدل پهپاد‌ها را که گرجستان خریده بود و برای جاسوسی از روسیه مورد استفاده قرار می‌داد ساقط کرد.

حال نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک فروند هواپیمای بدون سرنشینی از این نوع را پیش از ورود به حریم هوایی تاسیسات هسته‌ای نطنز با موشک سرنگون کرد. سپاه پاسداران اعلام کرده برخی قطعات پهپاد سالم است و در حال تحلیل اطلاعات آن هستند؛ پهپادی که بنا بر اذعان یکی از وب‌سایت‌های رژیم صیهونیستی از یکی از کشورهای همسایه ایران وارد خاک کشورمان شده است.

هواپیمای بدون سرنشین صهیونیست‌ها چه تکنولوژی‌هایی داشت؟
به رغم سرنگونی مکرر هرمس 450، همچنان برخی کشورها سرمایه‌شان را با خرید این هواپیما هدر می‌دهند


کمترین اتفاقی که با ساقط شدن این هواپیما رخ خواهد داد، کاهش وسیع بازارهای فروش این هواپیما‌هاست،‌ زیرا با ساقط شدن پی‌درپی هرمس در چندین کشور مشخص شده ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر غیرقابل ردیابی بودن هواپیما‌هایش، تنها یک شعار تبلیغاتی برای فروش این هواپیماهای کنترلی به دیگر کشور‌ها و صادرات نظامی است.

افزون بر این برای صهیونیست‌ها و هم‌پیمانانشان که گاهی از سر خامی اقدام به تهدید ایران می‌کنند، بیش از پیش مشخص شد که سیستم دفاع موشکی به روز ایران در قبال تحرکات این رژیم کاملاً هشیار است و کوچک‌ترین تلاش برای ورود به خاک ایران با نابودی هواپیمای متجاوز به خاک کشورمان همراه خواهد شد.


رژیم اسرائیل مدعی مقابله با حمله گسترده سایبری ایران شد

ارتش و سرویس امنیت داخلی اسرائیل مدعی مقابله با یک حمله سایبری گسترده در جریان تهاجم اخیر به غزه شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، طبق گزارش رسانه‌های رسمی ارتش اسرائیل، این حمله بی‌سابقه از سراسر دنیا و توسط هکرهای ضد اسرائیلی و با کمک دولت ایران انجام شده است. ادعا شده است که این حمله همزمان با روز جهانی قدس اجرا شده است.

گفته می‌شود که بخش سایبری ارتش اسرائیل به کمک گرفته شده است تا با حمله سیستماتیک برای پایین آوردن سایت‌های صهیونیستی مقابله شود. شین بت سرویس امنیت داخلی نیز ظاهرا به تازگی واحد نخبه ویژه‌ای را برای مقابله با چنین حملاتی ایجاد کرده است.

صهیونیست‌ها اذعان کرده‌اند که همزمان با چالش حملات راکتی و شبکه تونلی نیروهای مقاومت، فضای سایبری اسرائیل نیز با تهدید واقعی از سوی دشمنی رو به رو است که به نحو فزاینده‌ای خلاق است.

یک سرهنگ ارتش اسرائیل حمله روز قدس را یک واقعیت جدید دانسته و اظهار داشته که برای اولین بار ارتش اسرائیل مجبور شده است همزمان با درگیری نظامی، در فضای سایبری نیز به مقابله با حملات طرف مقابل بپردازد.

در حالی که حملات سایبری گذشته به اسرائیلی‌ها توسط هکرهای تنها و به گونه‌ای آماتوری اجرایی می‌شده، حمله اخیر بسیار حرفه‌ای‌تر ارزیابی شده است.

این افسر اسرائیلی مدعی شده که در جریان حمله جدید، مهاجمین به سرعت در حملات خود به اسرائیل به هماهنگی و اقدام دسته جمعی رسیده‌اند و حمله آنها از حیث گستردگی و کیفیت ارتقای زیادی یافته و این نشان‌دهنده توانایی فنی و سرمایه بزرگی است که برای این حمله به کار گرفته شده است.

نکته نگران‌کننده برای صهیونیست‌ها این است که روند حمله سایبری با تحرکات میدانی نظامی هماهنگ بوده است. منابع اسرائیلی اگر چه مدعی دفع این حمله شده‌اند ولی اذعان دارند که حملاتی از این دست ادامه خواهد یافت.

بدترین سناریوهای مورد نظر ارتش اسرائیل این است که مهاجمین بتوانند از طریق نفوذ در سیستم‌های رایانه‌ای، کنترل پهپادهای اسرائیلی را از راه دور به دست گرفته و از انها برای حمله به سرزمین‌های اشغالی استفاده کنند. هکرهای همچنین ممکن است به دنبال از کار انداختن بازار بورس و یا شبکه برق سرزمین‌های اشغالی باشند.


سفارت آمریکا در تل آویو تعطیل شد

آمریکا به دلیل ترس از حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی به شهرهای مختلف در فلسطین اشغالی، از جمله تل آویو، سفارت خود را تخلیه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، سفارت آمریکا در تل آویو از کارمندان خود خواست در خانه های خود بمانند و به جنوب اراضی اشغالی سفر نکنند.

سفارت آمریکا پیش از این با صدور بیانیه ای از ادامه کار این سفارت با حداقل نیرو خبر داده بود.

نیروهای مقاومت برای نخستین بار تل آویو را هدف قرار دادند.

از فلسطین اشغالی همچنین خبر می رسد که نیروهای مقاومت فلسطین برای نخستین بار به وسیله موشک های R160 حیفا را نیز هدف قرار دادند.

?سامی ابوزهری? سخنگوی حماس در این خصوص گفت: شلیک این نوع موشک ها به حیفا یک تحول بسیار مهم و نشان دهنده توانایی بالای مقاومت است و این افتخاری برای مردم فلسطین به شمار می آید.

وی افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی باید این پیام را به خوبی دریابد و گرنه حوادث سخت تر و بزرگتری روی خواهد داد.

رژیم صهیونیستی از دوشنبه شب دور جدیدی از حملات خود را به نوار غزه آغاز کرده که طی آن تاکنون بیش از24 فلسطینی شهید و بیش از 200 فلسطینی دیگر مجروح شده اند. در پاسخ به این جنایات گروه های مقاومت فلسطینی نیز اهداف صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی را با موشک های جدید هدف قرار داده اند.

پایگاه اینترنتی سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی، امروز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال حملات موشکی روز گذشته (سه شنبه) در تل آویو و احتمال تشدید حملات، این سفارت تا اطلاع ثانوی با حداقل کارکنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.


وزیرخارجه رژیم صهیونیستی خواستار اشغال مجدد غزه شد

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز سه شنبه عملیات نظامی گسترده‌ای را تحت عنوان «صخره سخت» ( (solid rock  علیه نوار غزه آغاز کرد و جنگنده‌های این رژیم حملات فراوانی را به چندین منطقه در مرکز و شمال غزه صورت دادند. تاکنون در این حملات چندین تن از فلسطینی ها زخمی و شهید شدند.

به گزارش «تابناک»؛ کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دوشنبه پس از جلسه سه ساعته تصمیم گرفت تجاوز به نوار غزه را از دوشنبه‌ شب آغاز کند. این در حالی است که تحلیلگران نظامی اسرائیل حملات شب گذشته به نوار غزه را بازی افتتاحیه توصیف کردند که سرآغاز حملات گسترده تر به این منطقه خواهد بود و رویارویی بین این رژیم و مقاومت در غزه تشدید خواهد شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در نهایت اعلام کرد که حمله نظامی گسترده در نوار غزه صورت نمی‌گیرد اما بر شدت حملات در این منطقه افزوده خواهد شد و علاوه بر این طرح ترور رهبران حماس نیز از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

بر این اساس «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز امروز سه شنبه فرمان افزایش عملیات نظامی ارتش این رژیم علیه غزه را صادر کرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فرمان خود بر افزایش توان واکنشی و عملیات نظامی ارتش این رژیم علیه مواضع حماس در باریکه غزه تاکید کرده است.

«اوفر جندلمن» سخنگوی نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز آغاز عملیات موسوم به «صخره پایدار» را از دوشنبه ‌شب اعلام کرد و هدف آن را زدن حماس در غزه اعلام کرده بود.

تانک های صهیونیست ها به سمت غزه راه افتاده اند

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه خود در پایگاه ارتباط اجتماعی توییتر از آغاز عملیات نظامی خبر داده و اعلام کرد، ارتش اسرائیل عملیات صخره پایدار را در غزه علیه حماس آغاز کرده است تا « اقدامات تروریستی» را که شهروندان اسرائیلی به صورت روزانه در آماج آن قرار دارند متوقف کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای ذخیره خود را برای مقابله با هرگونه تشدید احتمالی عملیات نظامی علیه حماس فرا خواند.

از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمله به خانه‌های امن یک خط قرمز است و در صورتی که این سیاست متوقف نشود، ما با گسترش دامنه حملات‌مان پاسخ خواهیم داد و این حملات به گونه‌ای خواهد بود که دشمن پیش‌بینی نمی‌کند.

19:36  نتانیاهو: درگیری‌ها طولانی خواهد بود

19:26 فرودگاه «بن‌گورین» تل‌آویو هم تعطیل شد

    19:20 شهرداری تل آویو حالت فوق‌العاده اعلام کرد

 

  18:50  آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل خواستار اشغال مجدد نوار غزه شد.

    17:25 اتحادیه عرب خواستار جلسه فوری شورای امنیت در مورد حمله اسرائیل به غزه شد

 

17:05  رژیم صهیونیستی به 45000 از سربازان ذخیره آماده باش داد.

17:00 «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: حق مردم فلسطین است که با همه وسایل و از طریق راه‌های قانونی از حمله اسرائیل جلوگیری کرده و از خود دفاع کنند.

16:45  رژیم صهیونیستی «محمد شعبان» یکی از فرماندهان نظامی گردانهای «القسام» شاخه نظامی حماس که مسئولیت آموزش کماندوهای دریایی این گردانها را بر عهده داشت را ترور کرد.

رژیم صهیونیستی «محمد شعبان» یکی از فرماندهان نظامی گردانهای «القسام» شاخه نظامی حماس که مسئولیت آموزش کماندوهای دریایی این گردانها را بر عهده داشت ترور کرد. - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930417001347#sthash.OaFDkyFI.dpuf
رژیم صهیونیستی «محمد شعبان» یکی از فرماندهان نظامی گردانهای «القسام» شاخه نظامی حماس که مسئولیت آموزش کماندوهای دریایی این گردانها را بر عهده داشت ترور کرد. - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930417001347#sthash.OaFDkyFI.dpuf

16:05  شمار شهدای فلسطینی به 5 نفر رسیده است.

16:04 لیونی: تعیین مرزها به نفع دولت اسرائیل است.

 

16:00 سخنگوی گردان‌های قدس اعلام کرد: بیش از شصت موشک به شهرک ها شلیک کرده‌ایم و اگر حملات ادامه داشته باشد شلیک موشک نیز ادامه خواهد داشت. بر میزان برد موشک‌ها تاکید خواهیم کرد تا دورترین نقطه را در فلسطین اشغالی هدف قرار دهیم.

 

15:40«ایهاب الغصین» معاون وزارت اطلاع رسانی در غزه تاکید کرد رژیم صهیونیستی برای حملات کنونی به نوار غزه تاوان سنگینی پس خواهد داد.

 

15:15 مسجد الهدی درخان یونس گلوله‌باران شد

15:03  تانک های اسرائیلی به سمت غزه در حال حرکت هستند.

 

14:47 نماینده عرب کنست: اجازه ‌نمی‌دهیم تهدیدات اسرائیل علیه غزه عملی شود

 

14:30 نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به حمله علیه غزه پیوست

 

14:18 در حمله هوایی به اردوگاه‌های آموزشی حماس دو فلسطینی در نوار غزه مفقود شده اند.

14:11   هاآرتص: نتانیاهو به ارتش برای حمله زمینی به غزه دستور آماده‌باش داد

13:50  نتانیاهو: زمان مقابله بی‌وقفه اسراییل با حماس رسیده است

10:00  مشاور سابق امنیتی رژیم صهیونیستی: می‌توانیم در چند روز غزه را تصرف کنیم

08:20  کری وزیر خارجه امریکا ، نتانیاهو را به خویشتنداری دعوت کرد

 

08:00 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی  فرمان افزایش عملیات نظامی ارتش این رژیم علیه غزه را صادر کرد.