سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن محرمانه

انتقاد از سخنرانی نتانیاهو، به سیاستمداران اسرائیلی نیز رسید

شاید زمانی که جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو دعوت کرد ‌برای سخنرانی در کنگره به واشنگتن سفر کند، گمان نمی‌کرد این موضوع به جنجالی‌ترین مسأله در سیاست داخلی و خارجی آمریکا طی چند هفته تبدیل شود. اکنون دامنه این موضوع، از آمریکا نیز فراتر رفته و شمار زیادی از سیاستمداران اسرائیلی نیز مخالفت خود را با سخنرانی نتانیاهو اعلام کرده اند.
به گزارش «تابناک» به نقل از «جروزالم پست»، شماری از سیاستمداران اسرائیلی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواسته اند برنامه خود برای سفر به آمریکا و سخنرانی در کنگره این کشور را لغو کند. استدلال این افراد این است که چنین سخنرانی تأثیر منفی بر روابط آمریکا و رژیم اسرائیل خواهد داشت. 
ایساک هرزوگ، رهبر حزب «اتحادیه صهیونیست» که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده، از جمله این منتقدان است. وی گفته بسیاری از مقامات اروپایی و آمریکایی از اینکه نتانیاهو با اهداف سیاسی تلاش دارد بر موضوع هسته ای ایران تأثیر بگذارد و این موضوع را به چالشی در مقابل رئیس جمهور آمریکا تبدیل کند، خشمگین هستند. 
هرزوگ افزوده: «زمان آن رسیده که نتانیاهو اعلام کند سخنرانی خود را در کنگره لغو می کند. این سخنرانی که نطفه آن با خطا بسته شده و بخشی از مبارزات انتخاباتی نتانیاهو به شمار می رود، امنیت شهروندان اسرائیل و همچنین روابط ویژه ای که اسرائیل با آمریکا دارد را به خطر می اندازد». وی گفته نتانیاهو نباید امنیت اسرائیل را فدای انتخابات کند.
زیپی لیونی، نامزد حزب اتحادیه صهیونیست در انتخابات پارلمانی و وزیر سابق دادگستری، از دیگر افرادی است که از نخست وزیر رژیم اسرائیل انتقاد کرده و با اشاره به تصمیم معاون رئیس جمهور آمریکا برای عدم شرکت در سخنرانی نتانیاهو، گفته غیبت بایدن نشانگر میزان تمایل نتانیاهو برای به دست آوردن منافع شخصی، به جای اندیشیدن درباره مصلحت دولت اسرائیل است. 
شلی یاچیموویچ، نماینده حزب کارگر در کنست (پارلمان رژیم اسرائیل) نیز گفته نتانیاهو با تصمیم برای سخنرانی در کنگره، انگشت خود را در چشم باراک اوباما فرو کرده است. وی گفته: «من از نتانیاهو می خواهم سخنرانی خود را لغو کند... اگر وی نگران است که به خاطر این کار مورد تمسخر قرار بگیرد، من متعهد می شوم در صورتی که وی کار صحیح را انجام دهد، ما در مبارزات انتخاباتی خود چنین واکنشی را علیه او انجام ندهیم». 
زاهاوا گالئون، از دیگر نمایندگان کنست و رهبر حزب «مِرتز» نیز گفته سخنرانی نتانیاهو نه تنها به روابط آمریکا و اسرائیل لطمه می زند، بلکه توانایی رژیم اسرائیل برای تأثیرگذاری بر موضوع هسته ای ایران را نیز کاهش خواهد داد. وی گفته: «نخست وزیر که از صبح تا شب درباره تهدید ایران صحبت می کندف حاضر است جایگاه اسرائیل را فدای مبارزات انتخاباتی خود کند». 
گالئون اظهار داشته در پی تصمیم بایدن برای عدم شرکت در سخنرانی نتانیاهو، وی با تعدادی از مقامات ارشد آمریکایی صحبت کرده و آن ها گفته اند در صورتی که نتانیاهو سخنرانی خود را تا بعد از انتخابات رژیم اسرائیل به تعویق بیندازد، خود آن ها از نامزد پیروز در انتخابات دعوت خواهند کرد با احترام در کنگره حاضر شده و سخنرانی کند؛ بدون اینکه بحران دیپلماتیک و یا بایکوت این سخنرانی پیش بیاید.
یائیر لاپید، رهبر حزب «یش آتید» نیز امروز در جریان یک سخنرانی گفته سفر نتانیاهو به آمریکا، موجب آسیب جدی به روابط استراتژیک با ایالات متحده خواهد شد و این اقدام تنها برای کسب چند رأی بیشتر در انتخابات انجام می شود. 
به هر حال، آن گونه که مشخص است، در پی اعلام تصمیم سناتورهای دموکرات و همچنین معاون رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم شرکت در سخنرانی نتانیاهو، انتقادات از این تصمیم نتانیاهو در داخل رژیم اسرائیل شدت گرفته و سیاستمداران این رژیم به طور روزافزونی مخالفت خود را با اقدام نتانیاهو اعلام می کنند. 

آمادهباش دستگاههای امنیتی در رژیمصهیونیستی

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تمام نهادهای امنیتی اسرائیلی از بیم پاسخ حزب الله به عملیات ترور فرماندهان حزب الله در آماده باش به سر می‌برند. 

 به گزارش تسنیم، رسانه‌های خبری اسرائیلی اعلام کردند: بعد از حمله اسرائیل به منطقه‌ای در سوریه و ترور شماری از فرماندهان حزب الله لبنان اسرائیل باید در انتظار پاسخی دردناک از حزب الله باشد.

این رسانه های اسرائیلی در ادامه اعلام کردند: هم اکنون تمام نهادهای امنیتی اسرائیلی از بیم پاسخ حزب الله به عملیات ترور فرماندهان حزب الله در آماده باش به سر می‌برند.

روز گذشته یک بالگرد رژیم صهیونیستی با حمله به منطقه «القنیطره» واقع در جنوب سوریه 6 تن از اعضای حزب‌الله را به شهادت رساند که در بین آنها جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه از فرماندهان حزب‌الله نیز دیده می‌شود.


مرز رژیمصهیونیستیولبنانمنطقهنظامیاعلامشد

y 2015
ارتش رژیم صهیونیستی مرزهای مشترک سرزمین‎های اشغالی با لبنان را منطقه نظامی اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛خبرگزاری آناتولی گزارش داد ارتش اسرائیل مرزهای مشترک با اسرائیل را منطقه نظامی اعلام کرد.

براساس گزارش آناتولی ارتش اسرائیل مانع نزدیک شدن کشاورزان به این منطقه شده است.

سخنگوی سازمان ملل ساعتی پیش در سخنانی گفت: حملات هوایی در جولان نقض توافق‎نامه توقف درگیری بین سوریه و اسرائیل است.

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد سازمان ملل سرهنگ «پورنا چاندرا» از نپال را به عنوان فرمانده جدید نیروهای حافظ صلح در بلندی‎های جولان تعیین کرد.

پیام دو کلمهای دبیرکل حزبالله لبنان خطاب به رژیم اسرائیل

حمله شب گذشته رژیم اسرائیل به نیروهای حزب الله لبنان، که به شهادت چند تن از اعضای این سازمان منجر شد، اکنون به مهم‌ترین موضوع مورد توجه مربوط به منطقه در عرصه جهانی تبدیل شده است. در این میان، پیام دو کلمه‌ای سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به رژیم اسرائیل، هراس این رژیم از نوع واکنش حزب الله را تشدید کرده است. به گزارش «تابناک»، در پی شهادت چند تن از اعضای حزب الله در منطقه جولان به دست ارتش رژیم اسرائیل، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در پیامی دو کلمه‌ای، صهیونیست‌ها را خطاب قرار داده و گفته: «جهزوا ملاجئکم»؛ یعنی «پناهگاه‌هایتان را آماده کنید». این پیام بدون هیچ گونه شرح و تفسیر دیگری، به همراه عکسی از نصرالله در سایت شبکه خبری «المنار» منتشر شده است. گفتنی است، در تصویر منتشره در المنار، پیام دبیرکل حزب الله به دو زبان عربی و عبری قابل مشاهده است. پیام دو کلمه‌ای دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به رژیم اسرائیل این پیام کوتاه و قاطع در حالی از سوی دبیرکل حزب الله منتشر می‌شود که از‌‌ همان ساعات نخست پس از حمله رژیم اسرائیل به نیروهای این سازمان، ارتش اسرائیل با پیش بینی انجام اقدام متقابل از سوی حزب الله، به حال آماده باش درآمده است. در این میان، رسانه‌های اسرائیلی تلاش دارند چنین وانمود کنند که انتقام حزب الله جدی نخواهد بود و از این طریق، نسبت به آرام کردن جو عمومی در این رژیم اقدام کنند. در همین راستا، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» مدعی شده، اقدام حزب الله علیه رژیم اسرائیل، شامل حمله به اهدافی خارج از مرزهای سرزمین‌های اشغالی خواهد بود و حزب الله در شرایط کنونی به دلایل مختلف تمایلی برای ورود به جنگ با صهیونیست‌ها ندارد. با وجود این، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل» که به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسرائیل نزدیک است، خبر داده که فرماندهان ارتش این رژیم منتظر واکنش سریع حزب الله هستند و به همین دلیل، نیروهای مرزی خود را تا بالا‌ترین سطح ممکن و از طریق همه ابزار‌ها به حال آماده باش درآورده‌اند. دبکا در ادامه به طیف وسیع گزینه‌هایی که حزب الله برای مقابله با رژیم اسرائیل در اختیار دارد اشاره کرده است. به هر حال، آنچه مشخص است اینکه مقامات رژیم اسرائیل در حال حاضر به شدت نگران واکنش حزب الله بوده و از به خطر افتادن جدی امنیت مناطق مختلف تحت اشغال خود بیمناک هستند. بی‌تردید پیام قاطع نصرالله سبب تشدید بیش از پیش نگرانی‌های آنان خواهد شد.


انتقاد شدید سوئد از رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه سوئد تصریح کرد: اسرائیل در برخورد با مساله به رسمیت شناختن کشور فلسطین، حتی همپیمانان و دولت‌های نزدیک به خود را می رنجاند و تمامی خط قرمزها را زیر پا گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد: اسرائیل به شکلی غیر قابل قبول درباره ما و دیگران صحبت می‌کند و در رفتارش به گونه‌ای عمل می‌کند که نه تنها آمریکا، بلکه بقیه را نیز آزرده کرده است.

از زمانی که استفان لوفون، نخست وزیر سوئد و عضو حزب سوسیال دموکرات این کشور در اولین سخنرانی خود در برابر پارلمان از به رسمیت شناختن کشور فلسطین سخن گفت، روابط میان رژیم صهیونیستی و سوئد رو به وخامت گذاشت.

وزیر خارجه سوئد در بخشی دیگر از مصاحبه خود با بیان این مطلب که از فلسطین و مذاکرات صلح خاورمیانه حمایت می‌کند، به شدت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد: رفتارهای اسرائیل خصمانه است. اسرائیلی‌ها به شهرک سازی و ویران کردن خانه‌های فلسطینیان ادامه می‌دهند. آنها به سیاست‌های اشغالگرایانه خویش تداوم می بخشند و با این کار، برقراری صلح را مشکل می‌کنند.

قرار بود وزیر امور خارجه سوئد هفته جاری سفری به اراضی اشغالی سال 48 داشته باشد ؛ ولی این دیدار به تاخیر افتاد.

دولت سوئد دلیل این تاخیر را پر بودن برنامه کاری وزیر خارجه عنوان کرد ؛ ولی رادیو سراسری سوئد به نقل از یک مسئول عالی رتبه در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اگر والستروم وارد اسرائیل می شد، کسی از او استقبال نمی کرد و این سفر یک سفر رسمی نیست و اقدام سوئد در به رسمیت شناختن کشور فلسطین "غیر دوستانه" بود.

پل هرشون، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: انجام چنین دیدارهایی آن هم در آستانه انتخابات دشوار است.


حمایت از غزه در بازی سوپرکاپ اروپا

یکی از هواداران حاضر در ورزشگاه "کاردیف ولز" با حمل پرچم "فلسطین" حمایت خود را از مردم مظلوم غزه نشان دادند.
به گزارش ایسنا، دیشب دو تیم رئال مادرید و سویا برای تعیین قهرمان سوپر جام اروپا در کاردیف ولز به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری دو بر صفر رئال به پایان رسید.
حمایت از غزه در بازی سوپرکاپ اروپا
در دیدار رئال مادرید و سویا یکی از هواداران حاضر در ورزشگاه با پرچم "فلسطین" وارد زمین مسابقه شد تا حمایت خود را از مردم مظلوم غزه نشان دهد. البته دوربین‌های تلویزیونی سعی کردند با نشان دادن از نماهای بسته از هواداران دو تیم این صحنه را پوشش ندهند.
این برای چندمین بار است که هواداران فوتبال در نقاط مختلف جهان با پرچم "فلسطین" وارد چمن ورزشگاه می‌شوند تا انزجار خود را از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی نشان دهند.

بازداشت جاسوسان زن در نوار غزه

سرویس اطلاعاتی مقاومت از بازداشت چند جاسوس زن که به جمع آوری اطلاعات از رزمندگان مقاومت به نفع رژیم صهیونیستی در رفت و آمد با خانواده‌های آنها مشغول بوده‌اند خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آزاد»، دستگاههای امنیتی مقاومت اعلام کردند چند جاسوس زن در نوار غزه که به بهانه همسایگی و آشنایی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات به نفع رژیم صهیونیستی میکرده‌اند را بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش اطلاعات رژیم صهیونیستی از این زنان می‌خواسته با خانواده‌های رزمندگان مقاومت دیدار کنند و با طرح سوالهای به خصوص اطلاعاتی از رزمندگان کسب کنند.

در همین راستا اطلاعات مقاومت از خانواده‌ها خواست هیچگونه اطلاعاتی به هیچ‌کس اعم از غریبه یا آشنا ارائه ندهند و بیدار باشند.


صهیونیستهادر اندیشهترکسرزمینهایاشغالی

«پیش از شروع جنگ غزه 40 درصد اتباع اسرائیل گفته بودند به ترک اسرائیل فکر می‌کنند».

به گزارش کیهان، اوا ایلوز استاد دانشگاه عبری اورشلیم (بیت‌المقدس) در مصاحبه با اشپیگل با بیان اینکه «خطر واقعی علیه اسرائیل از درون آن است» گفت: اسرائیل دچار شیزوفرنی است و هر چه قدرت خود را توسعه می‌دهد باز هم نمی‌تواند خود را ضعیف و در معرض تهدید ببیند.

وی در مصاحبه با رادیو زمانه با اذعان به اینکه «اسرائیل یک رژیم استعماری است که از شبکه گسترده کنترل فلسطینی‌ها استفاده می‌کند» درباره جنایت‌های اسرائیل گفت: فکر می‌کنم اسرائیلی‌ها چیزی را از دست داده‌اند که ما به آن حساسیت انسانی می‌گوییم یعنی ظرفیت و توانایی همدردی با رنج و درد دیگران.

وی همچنین درباره آشفتگی درونی صهیونیست‌ها تصریح کرد: یکی دو سال پیش هاآرتص یک نظرسنجی انجام داد که بر اساس نتایج آن 40 درصد اسرائیلی‌ها گفته بودند به ترک اسرائیل فکر می‌کنند. من تا به حال هرگز این حد از احساس بیگانگی از اسرائیل را سراغ نداشته‌ام که در این یکی دو سال اخیر دیدم. هراس عمیقا با اسرائیل عجین شده است. اسرائیل در حال پرداخت هزینه است ما به شدت بی‌حس شده‌ایم.

آمار محرمانه تلفات ارتش رژیم اسرائیل در غزه

یک سایت عربی در گزارشی از نتایج اعلام نشده جلسه اخیر کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی خبر داد که طی آن شمار واقعی تلفات نظامیان ارتش اسرائیل در غزه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک سایت عربی از اعلام تلفات واقعی ارتش اسرائیل در جلسه اخیر کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی خبر داده است که  تاکنون توسط صهیونیستها رسانه ای نشده و سانسور شدیدی درباره آن صورت می گیرد.

بنابر اعلام سایت پانوراما الشرق الاوسط، طی 28 روز جنگ علیه غزه شمار کشته شدگان ارتش اسرائیل از 600 نفر فراتر رفته است.

بنابراین گزارش، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در جلسه روز گذشته خود آمار تلفات جنگ را به این صورت اعلام کرده است: شمار سربازان کشته شده 497 نفر، شمار افسران کشته شده 113 نفر، شمار سربازان زخمی 879 نفر، شمار افسران زخمی 362 نفر و شمار نیروهای مزدور و جاسوسهای کشته شده 270 نفر.

همچنین بر اساس اطلاعات افشا شده از این نشست تاکنون 166 نظامی صهیونیست خودکشی کرده و 311 نظامی دیگر نیز از ترس رویارویی با نیروهای مقاومت به قسمتی از بدن خود شلیک کرده اند تا به عنوان مجروح به نقاط عقب تر از جبهه مقدم نبرد انتقال داده شوند.


تخریب کامل 41 مسجد در غزه

منابع فلسطینی از انهدام کامل 41 مسجد به طور کامل، زخمی شدن یک نظامی اسرائیلی در شمال غزه، عقب نشینی نظامیان از شرق خانیونس و شمال بیت لاهیا و شهادت و زخمی شدن 24 فلسطینی دیگر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، منابع وابسته به اداره اوقاف فلسطین اعلام کردند: اشغالگران اسرائیلی 41 مسجد را به طور کلی ویران و به 120 مسجد دیگر نیز خساراتی وارد کردند. آنها ده مقبره را نیز هدف قرار دادند.

از سوی دیگر پایگاه والا اسرائیل از زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در شمال غزه خبر داد.

منابع فلسطینی از عقب نشینی صهیونیستها از شرق خانیونس و شمال بیت لاهیا خبر دادند.

شاهدان عینی در شرق رفح به اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در اعدام تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی در این منطقه اشاره کردند.

منابع فلسطینی از شهادت هشت نفر و زخمی شدن 16 نفر دیگر بر اثر حمله به دو منزل در نزدیکی بیمارستان الکویتی در رفح خبر دادند.